Tizenegymilliárdot költhettek Rogánék a nemzeti szuverenitásról szóló konzultációra

Rogán Antal, a Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter éves meghallgatásán az Országgyűlés igazságügyi bizottságának ülésén az Országházban 2020. november 24-én (Fotó: MTI/Kovács Tamás)

Érdekes szerződésekre bukkantunk a Közbeszerzési Értesítő keddi számában. A dokumentum a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) egyik, összesen bruttó 30 milliárd forint értékű  szerződéscsomagját mutatta be, mellyel több mint húsz állami-kormányzati szervezet kommunikációs feladatait bízták a kormány kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula médiacégeire.

A keretszerződéseket sorozatban elnyerő New Land Media és Lounge Design Kft.-k többek között az adóhatóság, a rendőrség vagy éppen a Nemzeti Filmintézet részére vállaltak el médiaügynökségi feladatokat.

Az összeg kétharmada a propagandára ment el

A tételek közül ugyanakkor toronymagasan kiemelkednek a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda által adott munkák. Összesen négy olyan részmegállapodást találtunk, amelyekkel Rogánék az „Európa jövőjét érintő nemzetközi és hazai színtéren történő kormányzati kommunikációs feladatokkal”, és a választópolgárok életét kiemelten érintő döntésekkel kapcsolatos feladatokkal bízták meg a Balásy-cégeket; ezek együtt bruttó 21 milliárdot tesznek ki a 30 milliárdos teljes keretből. 

Meghosszabbítja a kormány a nemzeti konzultáció visszaküldésének határidejét
Magyar Hang

Meghosszabbítja a kormány a nemzeti konzultáció visszaküldésének határidejét

A „demagóg kérdések” ellen tiltakozó civilek pedig január 31-ig gyűjtik az üres íveket.

Az már ismert, hogy az „Európa jövőjét érintő” cirkalmas körülírás a gyakorlatban kék kormányzati plakátok tömegét, és a NER médiáját elöntő propagandahirdetéseket jelenti. Mégis érdekes, hogy a négy megbízásból hármat 2023. november 10. és december 31. között kellett teljesítenie a New Land és a Lounge Media cégeknek – bruttó 10,9 milliárd forint értékben. 

Úgy fojtogatja a korrupció a magyar gazdaságot, hogy az már a külföldi tőkének is fáj
Bodacz Péter

Úgy fojtogatja a korrupció a magyar gazdaságot, hogy az már a külföldi tőkének is fáj

Martin József Péter szerint a magyar gazdaság mintegy 25-30 százalékát teszik ki a NER-es oligarchákhoz, barátokhoz és rokonokhoz köthető vállalkozások.

Mivel közel ugyanebben az időszakban zajlott a nemzeti szuverenitás védelméről szóló kormányzati konzultáció, amit az Orbán-kabinet szerint végül másfél millióan töltöttek ki és küldtek vissza, joggal feltételezhetjük, hogy Balásy Gyula cégei az újabb konzultáció kampányára és kivitelezésére költhettek ennyit. A szerződés azt is megemlíti, hogy a két befutó pályázó országos és megyei lapokban, mozikban és közterületi reklámfelületeken kell, hogy hirdesse a kormányzati üzeneteket – de megbízásuk kiterjedt a kreatív munkákra, reklámgyártásra, grafikai tervezésre is. A kommunikációs hivatal ráadásul az idei évre is szerződést kötött a két kormánykedvenc médiaügynökséggel, 2024 végéig bruttó tízmilliárdos megbízást adtak nekik a rogáni üzenetek közvetítésére.

Kövér csepp a megbízások tengerében

Lapunk írásban kérdezte meg a Miniszterelnöki Kabinetirodát, hogy a Balásy-vállalkozásoknak adott tavalyi munkák valóban a 2023-as nemzeti konzultációra vonatkoztak. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy az idei évre szóló megbízás pontosan mit takar – esetleg azt, hogy 2024-ben sem maradunk konzultáció nélkül, s ha erről van szó, az mikor startolhat, és milyen témákat állít majd a középpontba. Amennyiben Rogán Antal minisztériuma válaszol, frissítjük cikkünket. 

A válság közepén is talált 75 milliárdot Rogán az állami kommunikációra
Magyar Hang

A válság közepén is talált 75 milliárdot Rogán az állami kommunikációra

Kinek a felturbózott villanyszámla jut, kinek a propagandára szánt tízmilliárdok: a győztes ezúttal is a kormány kedvenc „kék plakátos” médiavállalkozója lett.

A most bemutatott szerződések azonban csak cseppnek számítanak a tengerben. A G7 gazdasági portál februárban írt arról, hogy a kormányzati propagandagépezet 2015 és 2023 között 1360 milliárd forintot költött az állami kommunikációra, főként állami vállalatok, cégek médiamegbízásain keresztül. A lap szerint a megbízások 75 százalékát (!) a Balásy Gyulához köthető vállalkozások nyerték vagy kapták meg.

 A Balásy-cégek megbízásaival foglalkozó cikkeinket idekattintva találják meg