700 milliárd forintot kereshetnek Mészárosék a 35 éves autópálya-koncesszión – számolta ki a G7 gazdasági szakportál. Az eddigi négy hónap alatt 6,5 milliárd forintos volt a profit.
Tavaly szeptember elsején vette át az állami gyorsforgalmi utak java részének üzemeltetését az állami Magyar Közút Nonprofit Zrt.-től egy 35 éves koncesszió keretében a Mészáros Lőrinc és Szíjj László tulajdonában lévő MKIF – Magyar Koncessziós Infrastruktúra-Fejlesztő Zrt. Idén nyolc havi állami kifizetés fedezi az MKIF első három és fél éves útfelújítási beruházási költségeit. Az első jelentősebb beruházás az MKIF közlése szerint az M1-es bővítése lesz, aminek legkésőbb 2025 őszéig kell elindulnia. Jó eséllyel addigra az állam ezt is jelentős mértékben előfinanszírozza – állapította meg a portál. Mészároséknak egyébként a koncesszió ideje alatt ezzel a nyereséggel lenyomják a ppp-ben élült és fenntartott autópályák félezer milliárd forintos várható profitját.