Rákay Philip a Petőfi-filmről: „Ez a film sokak számára csak ürügy, hogy belém rúghassanak”
Életkép a Most vagy soha! forgatásáról (Forrás: IMDB)

A Most vagy soha! egy politikán felüli film – állította Rákay Philip, az 1848/49-es szabadságharc történetét bemutató alkotás forgatókönyvírója és kreatív producere a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában pénteken.

Rákay Philip „megrázónak és könnyfakasztónak” nevezte a filmjéről jövő visszajelzéseket, és állítólag olyan visszajelzéseket kapott vidéki és budapesti helyszínekről, hogy a vetítéseken „spontán tapsban törnek ki az emberek, fölállnak és könnyes szemmel ünneplik a filmet”. Arról is beszélt, hogy a Most vagy soha! egy „fiatalok számára is fogyasztható történelmi, családi, igazi kalandfilm”. Ami a filmet ért kritikákat illeti, Rákay azt mondta: „a kritika nyilván nekem szól”. – Ez a film sokak számára csak ürügy, hogy belém rúghassanak vagy belerúghassanak a magyar kormány filmtámogatási rendszerébe – közölte, hozzátéve: vannak, akik „bugyuta kurzusfilmet próbálnak belelátni, miközben nem az”. A Petőfi és a márciusi ifjak 24 óráját elmesélő filmet száz napig forgatták, és )több mint 1400 ember négy évnyi munkája van benne”, ráadásul a producer szerint a film történelmileg nagyon hiteles.

A hatmilliárdos alkotást kollégánk is megnézte, arról, hogy van-e benne történelemhamisítás, ITT olvashat.  

Szendrey Júlia végigverekszi a woke Petőfi-filmet
Lakner Dávid

Szendrey Júlia végigverekszi a woke Petőfi-filmet

A Most vagy soha az lett, aminek szánták: tisztes középszer, akciójelenetekkel tűzdelt kalandfilm, ami nem tesz hozzá sem a Petőfi-képünkhöz, sem a magyar filmművészethez.