Felével kevesebb elektromos autót rendeltek, mint tavaly

Felével kevesebb elektromos autót rendeltek, mint tavaly

Elektromos autó töltés közben (Fotó: AFP via Europress/DPA/Monika Skolimowska)

Drámaian csökkent az elektromosautó-rendelések száma Németországban, Európa legnagyobb autópiacán. Mivel a kormány döntése miatt Magyarország nagyhatalmi pozícióra törekszik az e-autózásban, megállíthatatlanul növelve például az akkugyárak számát, különösen érdekes, hogy a tragikusan apadó rendelések hátterében mi állhat. Erről kérdeztük Várkonyi Gábor autópiaci szakértőt.

Az előző év hasonló időszakához képest 47 százalékkal csökkent a magán vásárlók körében az elektromosautó-rendelések száma Németországban, Európa legnagyobb autópiacán. Az úgynevezett PHEV technológiával szerelt autók esetében ugyanez a szám mínusz 37 százalék. (A PHEV a Plug-in Hybrid Electric Vehicle, olyan külső forrásból is tölthető hibrid autó, amiben elektromos és benzines vagy dízel erőforrás is dolgozik.) A céges beszerzéseknél is döbbenetes, mínusz 41 százalék a mutató az elektromos autóknál. A PHEV-ekből 33 százalékkal rendeltek kevesebbet. Eközben benzines és dízel autók a privát vásárlóknál 24 százalék növekedést értek el, a flottás ügyfeleknél 20 a plusz.

– Miért? – tettük fel a kérdést Várkonyi Gábor autópiaci szakértőnek, aki rögtön jelezte, hogy ennek megválaszolása úgy három órát venne igénybe. Mint mondta, az a közhangulat uralkodott el az elmúlt néhány évben, hogy csak a villany, azon túl minden más felesleges idő- és energiapazarlás. A vevők maguktól a villanyra fognak átállni, és a jövő az kizárólagosan és 100 százalékosan az e-autózásé. Ugyanakkor aki egy kicsit ismerte ezeket az autókat közelről, meg látott már hús-vér vevőt élőben, azt tudta, hogy azért ez az átmenet nem egészen úgy fog történni, ahogy azt a politika kitalálta.

• Miért baj, ha a politika határoz meg egy ilyen kérdést?
• Miért lehetnek cinikusak ebben a helyzetben egyes gyártók?
• Mennyi itthon az autók átlagéletkora?

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!

Felével kevesebb elektromos autót rendeltek, mint tavaly

Felével kevesebb elektromos autót rendeltek, mint tavaly

Elektromos autó töltés közben (Fotó: AFP via Europress/DPA/Monika Skolimowska)

Drámaian csökkent az elektromosautó-rendelések száma Németországban, Európa legnagyobb autópiacán. Mivel a kormány döntése miatt Magyarország nagyhatalmi pozícióra törekszik az e-autózásban, megállíthatatlanul növelve például az akkugyárak számát, különösen érdekes, hogy a tragikusan apadó rendelések hátterében mi állhat. Erről kérdeztük Várkonyi Gábor autópiaci szakértőt.

Az előző év hasonló időszakához képest 47 százalékkal csökkent a magán vásárlók körében az elektromosautó-rendelések száma Németországban, Európa legnagyobb autópiacán. Az úgynevezett PHEV technológiával szerelt autók esetében ugyanez a szám mínusz 37 százalék. (A PHEV a Plug-in Hybrid Electric Vehicle, olyan külső forrásból is tölthető hibrid autó, amiben elektromos és benzines vagy dízel erőforrás is dolgozik.) A céges beszerzéseknél is döbbenetes, mínusz 41 százalék a mutató az elektromos autóknál. A PHEV-ekből 33 százalékkal rendeltek kevesebbet. Eközben benzines és dízel autók a privát vásárlóknál 24 százalék növekedést értek el, a flottás ügyfeleknél 20 a plusz.

– Miért? – tettük fel a kérdést Várkonyi Gábor autópiaci szakértőnek, aki rögtön jelezte, hogy ennek megválaszolása úgy három órát venne igénybe. Mint mondta, az a közhangulat uralkodott el az elmúlt néhány évben, hogy csak a villany, azon túl minden más felesleges idő- és energiapazarlás. A vevők maguktól a villanyra fognak átállni, és a jövő az kizárólagosan és 100 százalékosan az e-autózásé. Ugyanakkor aki egy kicsit ismerte ezeket az autókat közelről, meg látott már hús-vér vevőt élőben, azt tudta, hogy azért ez az átmenet nem egészen úgy fog történni, ahogy azt a politika kitalálta.

• Miért baj, ha a politika határoz meg egy ilyen kérdést?
• Miért lehetnek cinikusak ebben a helyzetben egyes gyártók?
• Mennyi itthon az autók átlagéletkora?

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!