Körömrágás, reggeli rosszullét, fejfájás – egyre több a pszichés problémákkal küzdő gyerek

Körömrágás, reggeli rosszullét, fejfájás – egyre több a pszichés problémákkal küzdő gyerek

Képünk illusztráció! (Forrás: Pixabay)

Egyre gyakoribbak a mentális problémák az óvodás és az iskolás gyerekek között, és erről részben a közoktatás rosszul működő rendszere is tehet – erre hívta fel a figyelmet mintegy 300 iskola- és óvodapszichológus nemrég. Szakemberekkel jártuk körbe, miért romlik a helyzet.

Már nem arról van szó, hogy van egy tanulási vagy magatartási zavarral küzdő gyermek a csoportban, hanem arról, hogy tömegesen küszködnek ilyen problémákkal – erről beszélt lapunknak Borbáth Katalin, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Karának szakcsoportjaként működő Iskolapszichológiai Módszertani Bázis vezetője, egyetemi adjunktus. A Módszertani Bázis a múlt héten gyakorló szakemberek kezdeményezésére szakmai állásfoglalást adott ki, melyben többek közt arra hívták fel a figyelmet, hogy a köznevelési rendszerben lévő gyermekek pszichés állapota aggasztóan romlik.

– Az óvodákban a szorongás, a viselkedés- és figyelemzavar, az iskolákban ezek mellett a pánik, a depresszió, az önsértés vagy akár a súlyosabb mentális zavarok megjelenése is rendszeresen előforduló jelenség lett – írták. Szerintük ezek okai részben a jelenleg rosszul működő közoktatási rendszerben keresendők: problémát jelent a pedagógusok fluktuációja, a tanulók túlterheltsége, a hatalmas mennyiségű lexikális tudást előíró és elavult tananyag. A szakmai állásfoglaláshoz több mint 300 iskola- és óvodapedagógus csatlakozott.

• Miért hiányzik elképesztően sok iskolapszichológus a rendszerből?
• Mit tehetnek a pedagógusok és a szülők a rossz köznevelési rendszer hatásai ellen?
• Hogyan néz ki a probléma egy fejlesztőpedagógus szemével?
• Mikor kell gyanakodni arra, hogy a gyerek nem érzi jól magát? 

Olvassa el a teljes cikket online, Magyar Hang Plusz előfizetéssel! Egy hónap csak 1690 forint!

Előfizetek
Már előfizettem, belépek Beléptem, elolvasom a cikket!