Balásyt ismét megbízta a Diákhitel Központ

Balásyt ismét megbízta a Diákhitel Központ

A magyar kormány óriásplakátja (Fotó: AFP via Europress/Kisbenedek Attila)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Nem sokat kellett aggódnia Balásy Gyulának amiatt, hogy elveszítette az Integrációs Hatóság által kiírt közbeszerezési pályázatot, hiszen a korábban Magyar Péter által vezetett Diákhitel Központ ismét leszerződött az érdekeltségébe tartozó New Land Media és Lounge Design cégekkel.

A hírt megszellőztető Hvg.hu szerint mindez azért különösen érdekes, mert a Tisza Párt elnöke, Magyar Péter korábban a Diákhitel Központ vezetője volt, majd a politikai pályára lépése kezdetén a Partizánnak adott első interjújában azt állította: azok után távozott 2022-ben a Diákhitel Központ Zrt. éléről, hogy szóvá tette, a kormányzati kommunikációt végző Balásy Gyula-féle cégek, a Lounge Design illetve a New Land Media a piaci árnál háromszor, olykor hatszor drágábban dolgozott a zrt.-nek – és azt sem jó minőségben. Ennek ellenére az állami cég igen elégedett lehet Balásyval, mert újabb szerződést kötöttek a NER kiemelt vállalkozójának két cégével, ezúttal 174 millió forintért. A szerződést a zrt. közzétételi listája szerint 2024. május 16-án kötötték meg, a tárgyként pedig „egyéb szolgáltatást” adtak meg – épp úgy, mint korábban szokták. A friss szerződés hatálya 2025. február 28-ig tart.

A megállapodás megtalálható a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKOH) 2024. második negyedéves megbízásait tartalmazó közbeszerzési hirdetményben is. A 352 oldalas dokumentum 119-120. oldalán található rész szerint a tárgy „a Diákhitel Központ Zrt. 2024. évi kommunikációs tevékenységével és médiakampányaival összefüggő komplex kommunikációs feladatok ellátása”.

A cikk kitér rá, hogy az NKOH által kiírt közbeszerzésnek csak kis részletét teszi ki a Diákhitel Központ-féle rész, a kormány kommunikációjára például 7,874 milliárd forintért szerződött a győztes konzorcium, de 1,2 milliárdos keretösszeggel dolgozhatnak a Magyar Bormarketing Ügynökség és a Visit Hungary feladatain is.