Magyar Nemzet: Százmilliókat fizettek Márki-Zayék a tavalyi ellenzéki kampányban

Magyar Nemzet: Százmilliókat fizettek Márki-Zayék a tavalyi ellenzéki kampányban

Márki-Zay Péter és az ellenzéki pártok kampányrendezvénye 2022. március 15-én (Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Több mint száz – egészen pontosan 117 – esetet sorol fel az Állami Számvevőszék részjelentése, amikor a Márki-Zay Péter vezette Mindenki Magyarországa Mozgalom (MMM) fizette a számlát külföldi pénzből az egyesült ellenzék tavalyi választási kampányában – írja a Magyar Nemzet a birtokukba került dokumentum alapján.

Ahogyan arról lapunk is beszámolt: az ÁSZ egy jelentéstervezetet küldött a hat, parlamentbe jutott ellenzéki pártnak arról, hogy vizsgálatuk szerint megvalósult a tiltott pártfinanszírozás a 2022-es kampány során, amennyiben Márki-Zay Péter mozgalma, az MMM fizette az ellenzéki kampány egyes részleteit. Az ÁSZ szerint mintegy 1,7 milliárdra tehető az az összeg, amelyet külföldi forrásból finanszíroztak az MMM-en keresztül, a büntetés pedig ennek a duplája lesz a törvények szerint, azaz közel 3,4 milliárd. A számvevőszék később azt is hozzátette, hogy még nem döntöttek a bírságról és egyelőre az sem állapítható meg, melyik pártra milyen jogkövetkezmények vonatkoznak. Márki-Zay Péter ugyanakkor azt állítja, még a titkosszolgálati ellenőrzések sem találták nyomát annak, hogy az adományokból akár egy fillér is került volna az ellenzéki pártokhoz.

A Magyar Nemzet most arról írt, hogy az ÁSZ dokumentum alapján a külföldi pénzből 860 millió forintot fizettek ki sms-kampányokra, automatizált telefonhívásokra és közösségi médiában megjelenő hirdetésekre, adatbázis-építésre és -kezelésre. 324 millió forint választási gyűlésekre és kampányrendezvényekre ment, míg 365 millió forintot költöttek választási plakátokra, szóróanyagokra és egyéb kampányeszközökre. A számvevőszék részjelentésében az is szerepel, hogy mivel a hat párt és a Márki-Zay-féle MMM a kampányban közös rendezvényeket tartott, közös plakátokat, közös logót és egységes választási szlogeneket használt, ezért az MMM „kampányhoz kapcsolódó tevékenysége és költései alkalmasak voltak a választási kampány és a választások befolyásolására”.