Több mint 30 millióból töltögetik a KDNP honlapját és Facebook-oldalát

Több mint 30 millióból töltögetik a KDNP honlapját és Facebook-oldalát

Képünk csak illusztráció! A Polgári Magyarországért Alapítvány rendezvényére, a Polgári Piknikre érkező Harrach Péter, a KDNP parlamenti frakcióvezető-helyettese pénzt dob adománygyûjtő urnába a kötcsei Dobozy kúriánál 2022. szeptember 10-én. (MTI/Máthé Zoltán)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Nagyon megéri a KDNP médiafelületeit kezelni, legalábbis a párt szerződéslistáiból ez derül ki. A Parlament.hu üvegzseb aloldalán vettük észre, hogy a kereszténydemokraták nem sajnálják a pénzt, ha online tartalomgyártásról van szó: csak idén több mint 30 millió forintot költhetnek a párt honlapjának és közösségi oldalainak töltögetésére, valamint a Hazánk című (online elérhető) kereszténydemokrata havilap készítésére.

A munkák oroszlánrészét a Mezőtúrra bejegyzett Partiscum Kft. kapta, mely az Opten nyilvántartása szerint Haág Zalán szegedi KDNP-s képviselő vállalkozásának számít. Az egyetlen alkalmazottal működő cég július 1-től fél évre bruttó 14,1 millió forintért vállalta, hogy a Kdnp.hu honlapon tartalommal tölti fel a képviselőkkel kapcsolatos aloldalakat.

A Partiscum egyetlen alkalmazottja nem sokat pihenhet, hiszen a céget bízták meg a Hazánk főszerkesztői és újságírói feladataival is – a KDNP ezért bruttó közel 2 millió forintot fizet az idei évben. Ha ez nem lenne elég, a Partiscum a honlappal (vélhetően a Kdnp.hu oldalával) kapcsolatos főszerkesztői és újságírói feladatait is ellátta 2024 első félévében, bruttó 6,2 millió forintért.

Vagyis, a kereszténydemokrata Haág cége csak idén mintegy 22 millió forintot kaphat a KDNP körüli médiamunkák elvégzéséért. A kifizetésekkel kapcsolatban megkerestük Haág Zalánt és a párt sajtóosztályát: szerettük volna megtudni, hogy ezeket a feladatokat a Partiscum egyetlen vállalkozója – netán egy személyben maga a tulajdonos – látja el, vagy a cég külsős szerzőket is megbíz. Arra is kíváncsiak voltunk, hogy a képviselőkkel kapcsolatos aloldalakat milyen rendszerességgel szokták tölteni, frissíteni. Kérdéseinkre sem a képviselő, sem a párt nem válaszolt. Haág a jelek szerint egyébként sem szereti a vállalkozásával kapcsolatos médiaérdeklődést: a politikus tavaly beperelte a Szeged.hu-t és a Szegedi Tükör nevű lapot, amiért a Blikk cikkét szemlézve le merték írni, hogy a Partiscum 2022 szeptembere és decembere között 10 milliós összértékű megbízásokat kapott a KDNP-től.

Hír TV-s műsorvezető a tartalomkezelők között

De nem csak a honlap és a havilap hozhat több milliós jövedelmet: nagyon pörög a KDNP Facebook-oldala is, már ha a kasszát nézzük. A párt két tartalomkezelőt bízott meg a Facebook-felület kezelésével (és talán más médiaplatformokéval is, a szerződések erre nem térnek ki egyértelműen). Budai Ivett az üvegzseb oldal tanúsága szerint például az idei évben nettó 6 millió forintért, azaz bruttó 7,6 millióért tölti tartalommal a párt közösségi oldalát, oldalait. Budai neve a Hír TV-ből lehet ismerős, ő a Radar című műsor egyik házigazdája. A műsorvezetőt stílszerűen a Facebookon értük el, hogy KDNP-s megbízásáról, a munka rendszerességéről érdeklődjünk.

„Bárcsak annyi lenne. Sajnos az Ön által írt összegnél lényegesen kevesebb” –válaszolta a 7,6 millió forintos megbízásról szóló kérdésünkre, azonban már nem reagált, mikor emlékeztettük, hogy neve mellett mégis csak nettó 6 millió forint szerepel a parlamenti aloldalon.

Valamivel kevesebbet, bruttó 6,85 millió forintot keres a KDNP Facebook-tartalmainak kezelésével egy évben Hojdák Gergely (frissítés: eredetileg tévesen Hojdák Ferencet írtunk, elnézést a tévedésért - a szerk.) irodalomtörténész, újságíró, akinek cikkeit a Mandineren és a Jezsuita Kiadó honlapján is olvashatjuk. Bár neki is írtunk, egyelőre nem válaszolt megkeresésünkre. A Telex értesülése szerint azonban az idei nem az első KDNP-s megbízása, 2018 és 2022 között mintegy 34 millió forint értékben készített, tervezett online hirdetéseket a pártnak.