Szerda délután újabb holttestet emeltek ki a Dunából, nem messze a Hableány roncsaitól – erősítette meg a korábbi sajtóértesüléseket a rendőrség. Az egy héttel ezelőtti szerencsétlenségnek eddig 14 áldozatát találták meg.
Ma reggel már felszínre hoztak egy halottat és a feltételezések szerint további áldozatok vannak a szerencsétlenül járt hajó fedélzetén.
Budapestre ért az úszódaru
Szerdán reggel indult Komáromból, délutánra pedig Budapestre ért az az úszódaru, aminek segítségével a felszínre tudják majd hozni az elsüllyedt Hableányt. Gyenei Gyula kapitány a Népszigetnél tartott sajtótájékoztatón elmondta: ahhoz, hogy meg tudják kezdeni a Hableány kiemelését, még negyven centimétert kellene apadnia a Dunának. A jelenlegi vízállás 460 centiméter, 420 centinél azonban már biztonságosan tudnak dolgozni. A legjobb, ha apadó víznél kezdik meg a munkálatokat, ekkor ugyanis lassul a sodrás. Az előrejelzések szerint erre akár három-négy napot kell várni.
Gyenei beszélt a mentés tervezett menetéről is. Először búvárok köteleket húznak a hajó alá – ez ígérkezik a legbonyolultabb és legveszélyesebb műveletnek. A köteleket aztán rögzítenek az úszódaruhoz, majd megkezdődik a kiemelés. Szintén kritikus pont, amikor a hajótest elmozdul a meder fenekéről, ám arra nem számítanak, hogy emelés közben eltörne. A roncs kiemelése előreláthatólag néhány órát fog igénybe venni.
A Clark Ádám úszódaru 200 tonna teherbírású, a rajta lévő gém pedig 45 méter hosszú. Fedélzetén tizenegy ember teljesít szolgálatot.
Dél-koreai lapértesülések szerint egyébként az ázsiai ország külügyminisztériuma többször kérte a magyar kormányt, hogy foglalja le a balesetben érintett Viking Sigynt. A magyar hatóságok ugyanis hagyták, hogy a bizonyítékok begyűjtése után a hajó elhagyja a helyszínt.
A szállodahajó ukrán kapitányát, Jurij C.-t viszont előzetes letartóztatásba helyezték, ám ügyvédje szerint kifizeti a 15 millió forintos óvadékot, ha a bíróság erre vonatkozó döntése jogerőre emelkedik. Az óvadék lehetősége ellen az ügyészség fellebbezett. A gyanúsítás alapja, hogy a Vikingnek fel kellett volna vennie a rádiókapcsolatot a Hableánnyal, viszont ez állítólag nem történt meg, sőt, a hátulról érkező nagyobbik hajó még hangjelzést sem adott le.