Élesen bírálja Vitézy Dávid közlekedési szakember azt, hogy a Lázár János vezette építésügyi minisztérium a Ferihegyi gyorsforgalmi út szélesítését fontosabbnak tartja a Liszt Ferenc repülőtér kötöttpályás megközelítésének kialakításánál.
Vitézy friss Facebook-bejegyzésében emlékeztet arra, hogy Lázár egy sajtótájékoztatón nemrég azt mondta: a Liszt Ferenc Repülőtér bekötésére „az első számú prioritás az út megépítése”, majd hozzátette: “ha megépül az út, akkor kérdés, hogy a vasútra mennyi és milyen szükség lesz. Egyelőre az útra van pénz. Semmilyen vasútfejlesztésre nincsen pénz.”
A volt főpolgármester-jelölt szerint pénz arra van, amire a kormány akarja. És a helyes az lenne, ha elsőként vasutat építene a repülőtérre, nem gyorsforgalmi utat. Mindezt annak kapcsán idézi föl, hogy Lázár tárcája közzétette a repülőtéri gyorsforgalmi út 2x2 sávra bővítésének látványterveit.
Szerinte ezzel két gond van: az első és legfontosabb az, hogy a kötöttpálya fontosabb és sürgetőbb. Szerinte sem ördögtől való gondolat rendbe tenni a gyorsforgalmi út tarthatatlan állapotát, de ez a feladat, véli Vitézy, másodlagos ahhoz képest, hogy Európában lassan egyedülállóvá válik a budapesti repülőtér azáltal, hogy nincs és nem is épül kötöttpályás kapcsolat.
A másik fő gondot abban látja, hogy a gyorsforgalmi utat ma több mint 95 százalékban nem a reptéri forgalom használja, hanem a 4-es út agglomerációs autóforgalma Vecsés, Monor és az M0 felől. „Éppen ezért, ha a mai 2x1-ről 2x2 sávosra bővítjük ezt az utat, csak további ingázó autóforgalmat vonzunk Budapestre – miközben a város így is túl van terhelve. Már csak ezért is igaz az: a vasút fejlesztése elsődleges. Ha (...) az átmenő vasúti fővonal megépülne a reptéren át, akkor a meglévő mai 100a fővonalon az S50-es elővárosi vonatok 15 percre sűríthetők lennének, ezáltal az agglomerációs ingázók számára is versenyképesebb lenne a vasút. Viszont, ha a vasutat nem fejlesztjük és 2x2 sávon jöhet be a forgalom, akkor ez a belvárost, az Üllői utat fogja túlterhelni, még több autó jön be az agglomerációból a fővárosba” – írja.
Vitézy úgy véli, csak akkor szabad ezt a kapacitásbővítést megcsinálni, ha addigra megépül a Galvani híd és a Határ útnál egy átveszi ezt a terhet egy külső körút, mert az a repülőtérről Buda felé irányuló forgalmat a belváros elkerülésével vezeti át a Dunán, ezzel még a Rákóczi hidat is tehermentesítve. A Galvani híd fejlesztését viszont Karácsony Gergelyék peres úton megakadályozták, Lázár János így pedig kéjes vigyorral húzta ki ezt a fejlesztést is. „Márpedig, ha nincs híd és nincs körút, egy sugárirányú főútvonal 2x1-ről 2x2 sávra bővítése csak a belvárosba szív be több autót az agglomerációból, ez pedig Budapest számára a legkevésbé sem kívánatos” – írja Vitézy, leszögezve: Budapest és az ország, de még a repülőtér érdeke is az, hogy a vasút épüljön elsőként. „Nem kínai luxusvonat, hanem a vasúti hálózatba integrált tömegközlekedési megoldás. Azt a közpénzt, amit a kormány a gyorsforgalmi útra akarna költeni, költsék a vasútra, a tervek készen vannak, holnap építhetik” – áll a bejegyzésben.