Vasárnaptól újra járnak a vonatok a győri fővonalon

Vasárnaptól újra járnak a vonatok a győri fővonalon

Vonatpótló buszok a tatabányai vasútállomáson (Fotó: Magyar Hang/Beliczay László)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Újraindul vasárnaptól mindkét vágányon a forgalom a győri fővonalon – vagyis az úgynevezett egyes fővonalon – Biatorbágy és Szárliget között, ahol eddig buszok közlekedtek – közölte a MÁV. Igaz, sebességkorlátozás egyelőre lesz.

A vasúttársaság arról számolt be, hogy az előkészítés és az átépítés több mint 1100 munkatársuk közreműködésével zajlott, a három hónap során napi 24 órában két műszakban – akár esőben, szélben, fagyban is – dolgoztak. Kétszer 29 kilométernyi vágányszakaszon, 120 kilométernyi sínszál alatti csaknem százezer betonaljat, azok alatt pedig több mint százezer tonna zúzott követ cseréltek az ágyazatban. A munka az ütemtervnek megfelelően zajlott, így a december 10-ére vállalt határidőre el is készültek, vagyis vasárnaptól visszaáll mindkét vágányon a felújítás előtt megszokott menetrend szerinti vasúti közlekedés, már nem kell átszállni pótlóbuszokra. Igaz, a felújított szakaszon néhány hétig eltart majd, míg 80 km/óráról fokozatosan mindkét vágányon 100, 120 majd 140 km/órára emelkedhet a sebesség.

A MÁV azt is megjegyezte, hogy a Budapest-Győr-Hegyeshalom vonal hazánk legforgalmasabb vasúti pályája, amelyen félóránként és irányonként elhalad egy-egy InterCity Szombathelyre, Sopronba, illetve Railjet Bécsbe és tovább Nyugat-Európába. Mindeközben járnak a személyvonatok is a győri, tatabányai, oroszlányi és a budapesti előváros összekapcsolódásaként. A tehervonatok jelentős többsége is ezen a pályán közlekedik megteremtve a kapcsolatot nyugat és kelet között. 2024 tavaszán az utómunkálatokat is elvégzik a most felújított szakaszon, ami már az időjárási viszonyokhoz való hozzáigazítást jelenti, például vágány- és váltószabályozásokat, ágyazatpótlást, illetve sínfeszültség-feloldást, a felsővezeték feszességének a beállítását. Mindez – az elmúlt hónapokban tapasztalt – kényelmetlenséggel azonban már nem jár az utasoknak.

A szeptember közepén kezdődött felújítási munkálatokat egyébként megelőzte egy csörte a közlekedésért is felelős Lázár János, illetve a vasúttársaság között. A vasúti pálya rossz állapota miatt ugyanis először csak sebességkorlátozást rendeltek ott, a miniszter azonban keményen odaszólt: „A MÁV vezetői ne okoskodjanak és ne mellébeszéljenek, hanem csinálják azt, amire utasítottam őket, garantálják az emberek biztonságát, azonnal kezdjék meg a vasúti pálya újjáépítését”.

Címkék: MÁV