Vitézy: már készült a terv a Keleti vasúti pályájának felújítására, aztán jött Lázár

Vitézy: már készült a terv a Keleti vasúti pályájának felújítására, aztán jött Lázár

Budapest, 2024. augusztus 25. Kisiklott Intercity vonat a Keleti pályaudvar közelében 2024. augusztus 25-én. Jelentős korlátozásokra, késésekre, vonatkimaradásokra kell számítani. MTI/Mihádák Zoltán

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Vitézy Dávid szerint már 2022-ben volt terv arra, hogy újjáépítsék azt a vasúti szakaszt, ahol vasárnap egy váltóalkatrész eltört és emiatt kisiklott egy a Keleti pályaudvarra érkező intercity, ám a beruházást a tervezési munkák befejezésével együtt Lázát János közlekedési miniszter 2023-ban törölte. „A tervezési munkákat leállította, a félkész terveket a kukába dobta és a már megszerzett uniós forrást is inkább visszaadta” – írta. A közlekedési szakember állítását egy megosztott tervvel támasztotta alá.

x

„A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia nyomán, a kormány döntésével kezdtük el megtervezni a Keleti pályaudvar előtti vágányszakaszok legkritikusabb elemeinek felújítását még a BFK-ban 2021-ben. (…) Aztán jött Lázár és leállított mindent, kirúgott szinte minden ezzel foglalkozó szakembert. Mindenki emlékezhet a filctollal ingerülten “NEM SOHA!” feliratokkal összefirkált budapesti projektlistákra, valamint a mesterségesen generált Budapest-vidék ellentétre” – idézte fel Vitézy, aki szerint a budapesti fejpályaudvarok környékén tervezett fejlesztések leállításával azonban Lázár a valóságban nem a vidéknek kedvezett, hanem épp ellenkezőleg, a vidékiekkel tolt ki leginkább, mivel a főváros területén található vágányokon épp az agglomerációból vagy akár 100-200 kilométerről utazók közlekednek leginkább. „Lázár János azonban eltűnt, a Keleti pályaudvaron történt balesetről lassan 24 órája egy szava sincs” – zárta posztját.