
Aki gyakran jár autóval Erdélybe, annak jó hírünk van: a Hotnews bukaresti hírportál információ szerint a romániai országos közútkezelő társaság (CNAIR) hétfőn megkezdte az A1-es autópálya Lugos és Déva közötti 43 kilométer hosszú szakaszának átvételét, így tényleg napokon belül megnyithatják a hat éve épülő utat.
Ez azt jelenti, hogy a Magyarországról érkezők a nagylaki autópálya-határátkelő után egészen Nagyszebenig sztrádán utazhatnak majd. Vagyis majdnem: egy 13 kilométeres szakaszt (a Hunyad megyei Holgya és a Temes megyei Marzsina között) azért nem fejeztek be, mert alagutakat kell megépíteni, valamint átjárókat a medvék számára, de ezekre a közbeszerzést csak idén júniusban írták ki.
Az átadás után nagyjából egy órás menetidő-csökkentéssel számolhatnak azok az autósok, aki Székelyföld fele tartva ezt a déli útvonalat választják, mert eddig a hiányzó autópálya-szakasz miatt az egész nemzetközi forgalmat egy kanyargós, keskeny, irányonként egy sávos útra terelték, komoly dugókat okozva és ellehetetlenítve a környéken lakók életét.
Október végétől napi repülőjárat lesz Budapest és Marosvásárhely között | Magyar Hang
Úgy tűnik, hogy ősztől teljesül a lapunk által is többször felvetett járatsűrítés a határon túli magyar települések tekintetében. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn bejelentette, hogy október 27-től napi egy járatot indít a Wizz Air Budapest és Marosvásárhely között oda és vissza.
A román útügyi hatóság egyébként nagyon jó ígéretekben, csak ezek ritkán teljesülnek: a fenti útszakasz átadását már júniusra ígérték. Év eleji becslésük szerint 2020-ra ezer kilométert is meghaladja a romániai autópálya-hálózat hossza, amely jelenleg alig több, mint 806 kilométer – a jóval kisebb Magyarországon ennél majdnem kétszer hosszabb a sztrádahálózat.