Két izraeli hirdetési óriáscég is bejelentette, hogy nem tesz közzé lejárató tartalmú üzeneteket az április 9-én esedékes parlamenti választások előtt – közölte szerdán a The Times of Israel portál nyomán az MTI. A hirdetési piac két különösen fontos szereplője, a Taboola és az Outbrain az után jelentették be elhatározásukat, hogy kiderült, a kormányzó jobboldali Likud párt áll a névtelenül megjelentetett, Beni Ganc volt vezérkari főnök, az Izrael Ereje (Hoszen Lejiszrael) nevű új párt vezetője ellen irányuló kampány mögött.
Az ügy előzménye, hogy február közepén a Maariv című újság honlapján név nélkül megjelentetett újságcikk Beni Gancot, Benjámin Netanjahu legjelentősebb kihívóját a vezetői képességek hiányával vádolta meg, egy általa irányított, decemberben felszámolt üzleti vállalkozás kudarcára hivatkozva. A név nélküli kampányt a Globes című gazdasági lap szerint egy, a Likud párt által alkalmazott hirdetési ügynökség fizette.
„Sokkoló, összeesküvés-elmélet" - az Európai Bizottság az új kormánykampányról | Magyar Hang
Hihetetlennek és sokkolónak nevezte az Európai Bizottság szóvivője a legújabb kormányzati plakátkampányt, amelyen Soros György mellett ezúttal Jean-Claude Juncker, a testület elnöke szerepel. A kormány a Facebookon számolt be a friss, általuk csak tájékoztatónak nevező akcióról, amelyben arra akarják felhívni a figyelmet, hogy mindenkinek joga van tudni, „mire készül Brüsszel".
„Elkötelezettek vagyunk annak biztosításában, hogy a választások szabadok és tisztességesek legyenek. Biztosítani szeretnénk, hogy felhasználóink azonosíthassák a politikai kampányokat, és korlátozzuk a pártok vagy a pártok képviselőinek lehetőségét az ellenfeleikkel szembeni negatív kampányra” – jelentette be Adam Singolda, a Taboola nevű cég alapító igazgatója. Az Outbrain azt hangsúlyozta, hogy szabályzatuk eleve tiltja a negatív reklámot.