A héten is akadoznak az MBH Bank szolgáltatásai egyes ügyfeleknél

A héten is akadoznak az MBH Bank szolgáltatásai egyes ügyfeleknél

Barna Zsolt, az MBH Bank elnök-vezérigazgatója beszédet mond az önálló ügyintézésre alkalmas digitális „bankkapszula” átadásán az Állatorvostudományi Egyetemen 2023. szeptember 27-én (Fotó: MTI/Kovács Attila)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Egy MBH-nál bankoló vállalkozó arról számolt be a Magyar Hangnak: az online felületen még a héten sem fért hozzá a banknál vezetett céges számlájához, ezért a hét elején személyesen, a bankfiókban kellett átutalnia az alkalmazottai fizetését. Egy másik vállalkozó nem az MBH ügyfele, de nem tudott utalni beszállítójának és a helyi vízműnek sem - ők viszont mindketten az MBH ügyfelei. 

Sem a vízszámlát, sem a beszállítóját nem tudta kifizetni péntek délutánig az a kisvállalkozó, aki név nélkül számolt be a Magyar Hangnak a tapasztalatairól. Olvasónk csütörtökön próbálkozott meg azzal, hogy kifizesse a vízdíjat a helyi víziközműszolgáltatónak, és az áruszállítójának is szeretett volna utalni, mert ezeknek a számláknak a határideje hamarosan lejár.

Ám mind a két esetben hibaüzeneteket kapott. A bankszámlaszám alapján hamar ki tudta deríteni, hogy a fenti partnerek mindketten az MBH ügyfelei. Más, nem az MBH banknál vezetett bankszámlaszámra  tudott utalni ugyanabban az időpontban. Azt azonban még ma, pénteken sem tudja, hogy mikor teljesül majd az MBH felé indított két átutalása. Lefényképezte és átküldte a Magyar Hangnak a hibaüzeneteket is. A tranzakció állapotánál jelenleg is az olvasható, ami tegnap is, hogy „a tranzakció a beérkezett visszajelzés alapján sikertelen”. Arra is figyelmeztették az ügyfelet, hogy a feldolgozás eredményét feltétlenül ellenőrizze, mielőtt megismételné az utalást – vagyis vélhetően arra számítanak, hogy a tranzakciók később ugyan, de teljesülni fognak. Egyelőre azonban változatlan az utalás állapota.

Az MBH Magyarország második legnagyobb hitelintézete, amelyben Mészáros Lőrincnek és a magyar államnak is van érdekeltsége, és amely az MKB Bank, a Budapest Bank és a Takarékbank egyesülésével jött létre májusban. Három jelentős pénzintézet került egy fedél alá, amelyeknek az informatikai rendszereit is össze kellett fésülni. A Magyar Hang által megkérdezett szakértő szerint ilyen komplex fúzió esetében reálisnak tűnik, hogy a bank négy napra – a szeptember 29-e és október 3-a közötti időszakra – részleges és teljes bankszünnapokat jelentett be, amikor a bank online felületei korlátozottan voltak elérhetőek – többek között pénzt utalni és utalást fogadni sem tudtak az érintettek. Amikor az Erste Bank Hungary átvette a Commerzbank Zrt. ügyfeleit, ugyancsak négy napon át tartott bankszünnapot tavaly december elején. Az viszont már szakértők szerint is „elég gáz”, hogy az MBH esetében hiába ért véget múlt kedden dél körül az informatikai átállás, még az ezt követő napokban is voltak fennakadások a pénzintézetnél.

A szolgáltatások egyes ügyfelek esetében még további egy hét után sem álltak helyre teljes mértékben. A bank korábban úgy tájékoztatta a Magyar Hangot: a Budapest Bank egyes vállalati ügyfelei azért tapasztaltak fennakadásokat, mert az előzetes tájékoztatás ellenére a régi online felületre, illetve alkalmazásba próbáltak belépni, vagy a régi jelszóval próbáltak belépni, így a rendszer biztonsági okokból letiltotta őket.

Ez történt a vállalkozó Klingl Bélával, pontosabban cége pénzügyes munkatársával, akinek szintén hozzáférése volt a céges számlához a bank online felületén: elmondása szerint a kollégája a fenti módon zárta ki magát a rendszerből. Őt magát viszont ügyvezető-tulajdonosként elmondása szerint nem tiltotta le ilyen módon a rendszer, mégsem fért hozzá a céges számlához, mert az egyszerűen eltűnt az online felületről: ott csak a saját számláját látta, a cégét nem. A telefonos ügyfélszolgálattal elmondása szerint nehéz volt a kapcsolattartás: – Mindig visszahívást ígértek, de végül szombaton délelőtt és hétfő reggel hívtak vissza, amikor éppen nem tudtam felvenni – mondta.

Múlt héten aztán újra megjelent a cég számlája az ő online felületén is, utalni azonban nem tudott, ami ezen a héten kedden már nagy gondot jelentett, mert fizetéseket kellett adnia. Végül személyesen ment be a bankba, ahol papíron sikerült elintéznie a szükséges átutalásokat.

A cég pénzügyese kedd estére Klingl elmondása szerint visszakerült a rendszerbe, szerdától már utalni is tud. Neki, az ügyvezető-tulajdonosnak viszont pénteken még egyszer személyesen kellett bemennie a bankba, hogy ismét hozzáférjen az online felülethez. Így ügyvezető tulajdonosként összességében két hétig nem fért hozzá a cége számlájához.

A Magyar Hang csütörtök este kérdésekkel fordult az MBH bankhoz. Többek között arról érdeklődtünk, hogy mi az oka annak, hogy több mint egy héttel az előre meghirdetett, négy napig tartó átállás vége után olvasónk még mindig nem tudott utalni MBH-s ügyfelek számláira. Korábbi válaszában a bank megírta, hogy a volt Budapest bankos ügyfeleik miért nem tudtak utalni, ügyet intézni, itt viszont az a gond, hogy egy másik bank ügyfele nem tud utalni az MBH vállalati ügyfelének. Arról is érdeklődtünk, hogy mit javasolnak, mit tegyen az ügyfél, ha nem akar késedelembe esni például a vízdíj fizetésével. 

A bank válaszát végül cikkünk élesítése után kaptuk meg. Első felvetésünkre azt válaszolták, hogy „az október 12-ről 13-ra virradó éjszaka egyes szakaszaiban – ügyfeleink későbbi hatékonyabb kiszolgálása érdekében – rendszerkarbantartásokat hajtottunk végre, amely a normál banki üzem része minden hitelintézetnél, és amely semmilyen összefüggésben nem áll a szept. 29.-okt. 3-a közötti informatikai átállással”.

Ami a többi, általunk felvetett problémát illeti, azt a választ kaptuk, hogy ügyfeleik minden csatornán teljes körűen elérik szolgáltatásaikat, majd arra hívták fel a figyelmet, hogy nem csak az MBH Bank végez rendszeresen általános, az ügyfelek érdekeit szolgáló karbantartásokat. „Akár az elmúlt időszakban, akár a mai napra vonatkozóan is találkozhattak az emberek más piaci szereplő akár hosszabb idejű karbantartásáról szóló tájékoztatással”.

 

 

Címkék: MBH Bank