Élelmiszermentő kampányt szervez az Auchan és a Nébih

Élelmiszermentő kampányt szervez az Auchan és a Nébih

Fotó: Magyar Hang

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) Maradék nélkül című élelmiszerpazarlás-megelőzési programjának szakmai támogatásával szemléletformáló kampányt kezdeményez az Auchan Magyarország – közölték a szervezők hétfőn az MTI-vel. A kampányra a termékjelölések tisztázása miatt van szükség, számos termék ugyanis a minőségmegőrzési idő után is biztonsággal fogyasztható.

A Nébih programjának legfrissebb útmutatója ismerteti, hogy melyik élelmiszertípus körülbelül meddig hasznosítható, az Auchan áruházak vásárlói pedig matricákat kapnak, amellyel otthon megjelölhetik a közeli lejáratú termékeket. A kezdeményezéssel arra akarják a fogyasztókat ösztönözni, hogy nézzék át az otthoni készleteiket, hogy azokból minél kevesebb kerüljön a szemetesbe.

A közlemény szerint a felvilágosítás azért is indokolt, mert adományként is hozzájuthat valaki minőségmegőrzési időn túli élelmiszerekhez. A belföldi háztartások közben évente majdnem 250 ezer tonna élelmiszert pazarolnak el, ennek összértéke csaknem 380 milliárd forint – olvasható az Auchan Még jó! kampányának honlapján. Az oldalon ismertetik azt is, hogy például a tojás a minőségmegőrzési idő után két héttel, a konzervek pedig akár egy év múlva is fogyaszthatók, ha a csomagolásuk sértetlen, a tárolásuk és a szállításuk megfelelt az előírásoknak, gyanús elváltozást pedig nem mutatnak.

Címkék: Nébih, élelmiszer, Auchan