Lázár János építési és közlekedési miniszter, Lázár János pénteken 10 órától tart sajtótájékoztatót közlekedési infó címmel, ahol várhatóan az új KRESZ-ről ad tájékoztatást, bár ezt nem említi a meghívó.
A gyalogosokkal, a kerékpárosokkal és az elektromos rollerekkel is foglalkozik az új KRESZ-ből nyilvánosságra hozott friss szabálycsomag. 2025. március 31-ig kerül a kormány asztalára az új KRESZ. A kidolgozásért felelős Építési és Közlekedési Minisztérium, illetve a Közlekedéstudományi és Logisztikai Intézet egy csütörtöki háttérbeszélgetésén sok új részletet osztottak meg a készülő reformról. A 24.hu beszámolója szerint az új KRESZ fontos újítása lesz, hogy a korábbival szemben egy helyen, világosan meghatározza majd, hogy kit tekintünk pontosan gyalogosnak. A zebrán történő átkelés szabályai is szigorodnak, az autósoknak már a gyalogos átkelési szándékának észlelésekor meg kell adni az elsőbbséget. A gyalogosnak a biciklisávon átvezető átkelőben is elsőbbsége lesz. Összességében a gyalogosok elsőbbségi joga az új KRESZ szerint magasabb rendű, mint bármely más járműé.
Emellett kettéosztják a kerékpárokat, bevezetik a különleges kerékpár fogalmát. Az elsőbe azok tartoznak, amelyek kétkerekűek, és emberi erő hajtja áttétek segítségével, viszont maximum 1000 watt teljesítményű motor 25 km/h sebességig segítheti a meghajtását. A különleges kerékpár lehet két-vagy többkerekű, emellett egy méternél szélesebb, vagy meghaladja a 35 kg-os saját tömeget. Például ilyenek a bringóhintók vagy más, személy- és csomagszállításra használt biciklik. A bukósisakot fokozatosan kötelezővé tennék a fiatal biciklizők számára, ami egyelőre csak ajánlott. Ezt úgy tennék, hogy aki a törvény hatálybalépésekor még nem töltötte be a 14 éves kort, annak már a továbbiakban kötelező lenne a védőfelszerelés használata.
A KRESZ megújításán dolgozó munkacsoportok foglalkoznak az elektromos rollerek szabályozásával is. Az új KRESZ-ben lesz „kis teljesítményű” és „nagy teljesítményű” motoros roller. Motoros rollernek számítanának a minimum kétkerekű, egy tengelyen kormányozható, állva vezethető, 1000 wattot nem meghaladó teljesítményű vagy 35 kilónál könnyebb, sík terepen önerőnél 25 km/h-nál lassabban közlekedő eszközök. A nagy teljesítményűeknek azok számítanának, amelyek az előbbi vezethetőségi tulajdonságok mellett 1000 wattnál erősebbek, vagy 35 kilónál nehezebbek, vagy 25 km/h-nál többre képesek. A kisebb teljesítményű e-rollerekre a kerékpáros szabályok vonatkozhatnak majd, szóval jogosítvány vagy kötelező biztosítás sem kell hozzájuk. A nagy teljesítményű motoros rollerekre a segédmotor-kategória szabályai lennének érvényesek, így maximum 40 km/h-val mehetnének, kellene hozzá kötelező biztosítás és védelem is.