Megvan, milyen plakátokon kell majd hirdetnie a hatósági áras far-hátat a boltoknak

Megvan, milyen plakátokon kell majd hirdetnie a hatósági áras far-hátat a boltoknak

Csirkefarm. Képünk csak illusztráció! (Fotó: Artem Beliaikin/Unsplash)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Megjelent a csirke far-hát, a kristálycukor és a 2,8 százalékos tej árlimitjéről szóló plakátok leírása: a Rogán Antal alá tartozó Miniszterelnöki Kabinetiroda a szerdai Magyar Közlönyben tudatta, milyen üzlethelyiségekben milyen kormányzati hirdetményeket szeretne látni február elsejétől.

A dokumentum szerint a hiper- és szupermarketekben, valamint a 200 négyzetméteresnél nagyobb területű diszkontokban a kormányzati propagandából ismert, kék színű plakátokat kell kiragasztani, A3-as méretben – és ennek megjelentetését várják a webshopoktól is. Az ennél kisebb üzlethelyiségekben pedig egy fehér hátterű vagy teljesen fekete-fehér, A4-es méretű plakátot kell kihelyezni.

A kormány január 12-én jelentette be, hogy az infláció elleni védekezésként hatóságilag korlátozza néhány alapélelmiszer (kristálycukor, búzafinomliszt, sertéscomb, 2,8 százalékos zsíros tej, csirkehús-féleségek, köztük a farhát) árát. Az így megjelölt termékek ára nem február 1- és május 1. között nem léphet a 2021. október 15-i legmagasabb árszintek felé, így a kereskedő a saját boltjában tavaly október közepéig alkalmazott legmagasabb árat írhatja ki a pultra.

A hatósági árak bevezetése az ötvenes évek elején, a Rákosi-érában történt meg Magyarországon, közvetlenül a jegyrendszer bevezetése után – ehhez az eszközhöz nyúl most vissza a magát konzervatív-jobboldalinak mondó Orbán-kormány is.

A lépés ugyanakkor nem volt váratlan, hiszen korábban hatóságilag az elszálló üzemanyagárakat is.

Fizessen elő a Magyar Hangra!

Friss lapszámunk

Támogasson minket!

Keresés

Árnyék podcast – Apokalipszis, Eurovízió, cancel culture