2019. április 15-e és 2021. szeptember 6-a között összesen közel nyolcmillió – pontosan 7 911 623 – forintot költött a közszolgálati tévé portálja, a Híradó.hu „társadalmi kérdésekről, választásokról vagy politikáról” szóló hirdetésekre a Facebookon – derül ki a közösségi portálon elérhető nyilvános adatokból.
Az elérhető információk szerint a pénzköltés kezd felpörögni, hiszen csak az elmúlt hét napban 279 891 forintot áldozott a Híradó.hu erre a célra.
És hogy pontosan mire? Szinte kizárólag olyan tartalmak propagálására, amelyekben Karácsony Gergely főpolgármester, ellenzéki miniszterelnökjelölt-jelölt, illetve az ellenzéki előválasztás negatív kontextusban szerepel, illetve amelyben a Fidesz politikáját és Orbán Viktort dicsőítik. A címek közül néhány: Gyenge városvezetői teljesítményével magyarázható Karácsony népszerűtlensége, Zseniális hozzászólásokkal szedik szét a kommentelők az ellenzéki kampánydalt, Karácsony telefonon magyarázkodik a fővárosiaknak a dugók miatt, Cicaharc alakult ki Karácsony és Gyurcsányék között az atlétikai vb megfúrásáról.
De a rend kedvéért előfordul olyan is az elmúlt egy hét összesen 21 darab hirdetése között, ami magát, a Híradó műsorát ajánlja a facebookozók figyelmébe.
Mint korábbi cikkünkben megírtuk, nem csak a Híradó.hu költ a Fidesznek kedves témák reklámozására.