Újabb típussal bővül a főváros trolibuszflottája, miután hétfő hajnalban a fővárosba érkezett a Solaris-Skoda Trollino típusú jármű első szólóverziója – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) hétfőn az MTI-vel. Közleményük szerint a trolibusz az utasforgalomba állítás előtt még a próbafutásokat teljesíti. Szeptember óta összesen 16 új trolibusz – 6 tavaly, 10 pedig idén februárig – állt forgalomban a fővárosban, ezek azonban mind csuklós járművek voltak – írták.
A BKK közölte, a csehországi Plzenből érkező trolibuszokat folyamatosan veszik át és állítják forgalomba. A korszerű és alacsonypadlós új járművekkel a 75-ös és 80-as vonalakon találkozhatnak a fővárosban közlekedők. A lengyel-cseh gyártó járművei akadálymentesek, légkondicionáltak, és legalább négy kilométert önjáró üzemmódban is képesek megtenni. Műszaki kialakításuk megegyezik a már forgalomban lévő, negyedik generációs Trollinók kialakításával, csak a homlokfaluk változott meg a legutóbbi modellfrissítéskor – a különbségek már a 2021-ben érkezett két csuklós járművön is láthatók – olvasható a kommünikében.
A BKK emlékeztetett: a fővárosi trolibuszpark megújulása annak köszönhető, hogy éltek az opciós lehívás lehetőségével és a Solaris-Skoda járművek gyártójával kötött szerződése alapján megrendelték a fennmaradó 48 járművet. A fővárosnak rendkívül gazdaságos konstrukcióban érkeznek Budapestre a trolibuszok, amelyek szinte még 2014-es áron kerülnek a fővárosba. A járművek összesen mintegy 26,7 millió euróba kerülnek, a fedezetet a fővárosi önkormányzat biztosítja – írták.
Ezeknek a troliknak óriási előnye, hogy kvázi elektromos buszként szolgálva, áramkapcsolat nélkül is meg tudnak tenni rövidebb utakat. Ilyen troliból vettünk összesen 48-at, hogy ezzel is utas- és klímabaráttá tegyük a budapesti közösségi közlekedést – írta Karácsony Gergely főpolgármester a Facebookon.