Veszélyesnek tartja a kormány a biciklisávokat leválasztó karókat Budapesten

Veszélyesnek tartja a kormány a biciklisávokat leválasztó karókat Budapesten

Biciklisáv az Üllői úton (Forrás: Karácsony Gergely/Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Karácsony Gergely főpolgármester azon újabb lépése, hogy a Váci és az Üllői út kerékpársávjai mellé „szakszerűtlenül” karókat helyez ki, veszélyes, dugókat okoz, akadályozza a betegellátást és a rendvédelmi szerveket – nyilatkozta az MTI-nek a Belügyminisztérium parlamenti államtitkára. Arra reagált, hogy a két érintett útszakaszon kis oszlopokkal szegélyezik a bicikliutakat.

A főpolgármester néhány hete jelentette be, hogy az Újjáéledő sugárutak városfejlesztési koncepció célkitűzése, hogy újra emberléptékű, élhető utcák váljanak a belvárosi sztrádákból. Ennek és a közösségi költségvetés nyertes ötletének köszönhető, hogy a Váci úti mellett már az Üllői úton is fizikai elválasztóelemekkel, vagyis pollerekkel felszerelt, védett kerékpársávon lehet biciklizni. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy a kerékpársávokat tehát kis oszlopok szegélyezik.

Rétvári Bence szerint Budapest vezetésének már három éve volt rá, hogy új bicikliutakat építsen, a valós előrelépések helyett azonban csak látszatintézkedések történtek. – A városvezetés azzal foglalkozik, hogy újabb sávokat zár le a fővárosban szakszerűtlenül – fogalmazott az államtitkár, megjegyezve: ez eddig elsősorban az autósokat bosszantotta, de a Váci úti és Üllői úti lezárás már a mentőket és rendészeti kivonuló egységeket is akadályozza.

Az államtitkár szerint előzetes egyeztetés nélkül történt a lezárás, így hirtelen még nagyobb értetlenséget és riadalmat szült a karózás. Szavai szerint úgy látszik, előzetesen senki nem gondolta végig, hogy a lépés milyen nehézségeket okozhat a mentők, rendőrök és tűzoltók közlekedésében, helyszínre érkezésében. – Az elsőre is látható, hogy a sürgősségi feladatok elvégzését nem könnyíti, hanem minden bizonnyal megnehezíti a változás – mondta, kiemelve, hogy az életmentésben a gyorsaság kulcsfontosságú. A karózással ugyanis a helyszínre érkezési idő megnőhet, a megállás nehezebbé válhat, ez veszélyezteti a betegellátást, a rendőrségi és tűzoltósági segítségnyújtást. Fontos lenne szerinte, hogy a főváros olyan lépéseket tegyen, amelyekkel segíti a mentők, rendőrök, tűzoltók munkáját, és ne olyanokat, amelyekkel akadályozza és kifejezetten veszélyezteti. Ráadásul a karós biciklisáv csökkenti a forgalom szempontjából használható teret, és a forgalomban résztvevők a sáv elzárása miatt nehezebben tudnak majd lehúzódni, és elengedni a szirénázó mentőt, rendőrt, tűzoltót.