Egy okostelefon-gyártó, aki 2023 elején szembement a trendekkel (x)

Egy okostelefon-gyártó, aki 2023 elején szembement a trendekkel (x)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az okostelefonok piacának globális trendje szerint csökkenő eladásokat látunk szinte mindenhol a világon. Azonban van egy olyan gyártó, akik szembemennek a számokkal, és 2023 első negyedévében nagyon masszív növekedést sikerül produkálniuk. Hogy melyik cégről van szó? Lássuk!

Egy okostelefon-gyártó, ami más úton jár

A 2023-as év első negyedévének adatait elemezve láthatjuk, hogy a trendek egy irányba mutatnak: globálisan csökkennek az okostelefon-szállítások. Van viszont egy gyártó, ami szembemegy a trenddel és dinamikus növekedést produkált ebben az időszakban. Ő pedig nem más, mint a CoolMobile.hu-tól is beszerezhető Honor!

Lenyűgöző számokat hozott nekik az év első három hónapja. Számos kulcsfontosságúnak nevezhető piacon sikerült nagyot nőniük. Európában, a Közel-Keleten, Afrikában és még Latin-Amerikában is figyelemre méltóak voltak az eladásaik. A Honor jól megtervezett terjeszkedési stratégiájának meglett az eredménye, hiszen éves szinten 400%-kal nőtt a szállítmányok mérete. Ez kimagasló volt ebben az időszakban.

Mi vált be a Honornak?

Két dolog mindenképp. Egyrészt az agresszív terjeszkedési stratégiájuk. Másrészt az, hogy főleg a középkategóriát célozták meg a készülékeikkel, ahol sok új vevőre tettek szert.

A Honort 2020 novemberében adta el az anyacég, a Huawei. Ezt követően Európába független márkaként csak 2021. októberében tértek vissza. Viszont szisztematikus építkezésbe kezdtek, gyors partneri viszonyt létesítettek több nagy európai mobilszolgáltatóval.

A készülékeik nagy népszerűségnek örvendtek szinte azonnal. Jó számokat produkált a Honor 50 és Honor 70 sorozat is, még 2023 elején. A Honor X sorozat olcsóbb darabjai Olaszországban és Kelet-Európában taroltak, míg a Magic sorozat igen népszerű lett a nyugat-európai piacon.

A Közel-Keleten és Afrikában óriási, 500%-os növekedést produkáltak! Mára már Irakban, Szaúd-Arábiában és az Egyesült Arab Emírségekben a legnagyobb öt márka egyikének számítanak.

Az olyan okostelefon-gyártók, akik elsősorban a középkategóriát célozzák meg, hatalmas tömegeket érnek el. Itt található ugyanis a vásárlók többsége, akik kiváló ár-érték arányú készülékeket szeretnének. Nem fognak egy kisebb vagyont elkölteni telefonra, viszont megfizetik a minőséget és a funkcionalitást.

Mi vár a Honorra a jövőben?

Gyorsan, dinamikusan növekedett a cég az elmúlt időszakban, ez tény. De épp ezért valamelyest lassulás is várható, ami természetes. Ugyanakkor azokon a piacokon, ahol már megvetették a lábukat, ott az ismertségük, és a sok elégedett vásárló nagy versenyelőnyt jelent majd számukra.

Sok gyártó van a piacon, így nem könnyű kiemelkedni közülük. A középkategória pedig kifejezetten sűrű. Emiatt szükség van az agresszív terjeszkedésre, amihez persze nagyon jó telefonok is kellenek. És mindez adott a Honornál.