Hogyan érhetsz el nagyobb nézettséget a YouTube-on? (x)

Hogyan érhetsz el nagyobb nézettséget a YouTube-on? (x)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A tartalomfogyasztási szokások átalakulásával felértékelődött a képek, videók szerepe, így a keresőoptimalizálásnak ki kell terjednie minden online megjelenésedre, így ha rendelkezel vele, a YouTube profilodra is. Persze a videómegosztón szerepelni is csak akkor van értelme, ha van nézettséged, ez hoz ugyanis bevételt. De hogyan érheted ezt el? Hogyan csinálják azok, akiknek nagy nézettsége van? Mit tehetsz, hogy növeld a látogatottságot? Egyáltalán hogy indulj el, és milyen hibákat ne kövess el? Mutatjuk!

Miért a YouTube?

Szép és hasznos dolog a tartalom, a SEO szempontjából egyenesen elengedhetetlen, azonban ma már sokan jobban szeretik olvasás helyett meghallgatni, megnézni ugyanazokat a tartalmakat, mivel így egyrészt gyorsabban lehet fogyasztani, másrészt érdekesebb. A YouTube keresőoptimalizálás kihagyhatatlan a vállalkozások számára, ahol a videók rangsorolása ugyanúgy működik, mint a Google találati listájában, vagyis kulcsszavak nélkül itt sem megy. És mivel a YouTube ma már a világon a második leglátogatottabb weboldal és keresőmotor, itt az ideje kiaknázni a benne rejlő lehetőségeket.

A kihívást a népszerűségéből eredő zsúfoltság jelenti, ezért ennek folytán nehéz a felhasználó figyelmének megragadása. Jó hír azonban, hogy optimalizálással jelentős forgalomnövekedés érhető el.

Hogyan lehet hatékonyan keresőoptimalizálni a YouTube videókat?

A videók feltöltése önmagában még nem jelent nézettséget, jó helyezést, nagyon fontos, hogy egyedi, különleges tartalmakat gyárts. Ehhez tudni kell, hogy az érdeklődők miket néznek, és ennek alapján kell hasznos tartalmakat gyártani.

Mik fontosak az optimalizálásnál?

• Videó minősége
• Címek, leírások, címkék, thumbnailek és linkek – Használd úgy, mint a blogcikkek esetében.
• Kulcsszavak itt is vannak és számítanak, így használd a kulcsszókutatást
• Figyelem fenntartása hosszú távon is
• Videó feliratozás: Nagyobb közönséget érhetsz el, hiszen sok felhasználónak szüksége lehet feliratokra, ráadásul így több nyelven is elkészítheted, ami szintén növeli az elérést.
• Megfelelő időben posztolj, használj tartalomnaptárat
• Videóid képviseljenek értéket, amelyet a felhasználók előnyben részesítenek.

Ne kövesd el az alapvető hibákat!

Amennyiben a SEO ellenére sem érsz el eredményeket, nagy a valószínűsége annak, hogy elkövetted valamelyik gyakori hibát, így ezekre figyelj:

• Adj elegendő információt a videókhoz
• Linkeld a videót a honlapon és a közösségi médián keresztül
• Építs közösséget, rajongói bázist az organikus forgalom növelése érdekében
• Csakis igényes tartalmakat tölts fel
• Tervezd meg a tartalmakat a célközönséged igényei szerint

A videókról érdemes blogbejegyzéseket készíteni. A YouTube videók keresőoptimalizálásában is fontos szerepet kap a kutatás, a mérés és az elemzés, ennek is megvannak a már ismert és új eszközei, és itt is igaz, hogy leginkább folyamatos kísérletezéssel, a közönség figyelésével lehet a legjobban alakítani a stratégiát.

Címkék: Youtube