Az unió elé kerül Mészárosék 700 milliárdos profitja

Az unió elé kerül Mészárosék 700 milliárdos profitja

Mészáros Lőrinc leszáll Monte Carlóban a Rose d'Or luxusjachtról egy vélhetően nyolcmillió forintos táskával a kezében 2023 augusztusában (Fotó: Hadházy Ákos Facebook-oldala)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az Európai Bizottsághoz fordul a 700 milliárdot érő autópálya-koncesszió ügyében a Demokratikus Koalíció – jelentette be Rónai Sándor, a párt EP-képviselője vasárnap.

Mint közleményében emlékeztetett, tavaly nyáron Mészáros Lőrinc és Szíjj László köre kapta meg 35 évre a magyar autópályák üzemeltetését. Az azóta eltelt időben még több részlet kiderült: megdrágultak az autópálya-matricák, most pedig friss számítások szerint akár 700 milliárd forintnyi profit is ütheti az oligarchák markát az üzleten.

A Demokratikus Koalíció szerint ebből is látszik, hogy Orbán Viktor politikája kizárólag a milliárdos elitnek kedvez. Rónai Sándor azt írta, hogy már tavaly egyeztetett az Európai Bizottsággal, hogy sérti-e az uniós jogot a megállapodás. „A 700 milliárdos nyereségből most kiderült, hogy igazunk volt: egyedül a lopásról szólhat az üzlet, így a Bizottságot tájékoztatni fogjuk a legújabb részletekről. A DK szerint épp az ilyen arcátlan milliárdos lopások eredménye, hogy az unió nem bízik a kormányban, és Orbán hibájából nem kaphatjuk meg az uniós támogatásokat. Magyarországnak szociáldemokrata fordulatra van szüksége ahhoz, hogy végre ne a milliárdos elitről, hanem a tisztességesen dolgozó magyarokról szóljon a politika.”

Szerinte erre készül a Dobrev Klára vezette szociáldemokrata Árnyékkormány a kormányváltás után: mindenható vállalati profit helyett európai béreket és nyugdíjakat, magánkórházak és magániskolák helyett erős állami egészségügyet és oktatást, a milliárdos elit kiszolgálása helyett igazságos Magyarországot akarnak.

A Transparency International Magyarországjogi igazgatója áoprilisban azt mondta, hogy a jelenleg ismert információk szerint ezek a 35 éves állami megbízások nem tekinthetők valódi koncessziónak sem a hazai jog, sem az európai uniós irányelvek értelmében.