Miért fontos a keresőbarát termékleírás? (x)

Miért fontos a keresőbarát termékleírás? (x)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Amikor webáruházat indítasz, működtetsz, egy cél lebeg a szemed előtt: az, hogy minél több látogatót szerezz. Mert, ha több látogatód van, akkor nő az esélyed arra, hogy a látogatóból vásárló konvertálódik. Mi kell ehhez? Például keresőbarát termékleírás (is).

A keresőbarát termékleírások hatása

A webshop készítés nem egyszerű feladat, ahogy annak a működtetése is sokrétű tevékenység, amit komolyan kell venni a siker eléréséért. A Webáruház készítésnél is tudják ezt, ezért minden alkalommal, amikor megbízást kapnak webáruház elkészítésére, alapos munkát végeznek annak érdekében, hogy minél több látogatót generáljanak.

Ennek szerves részét képezi a megfelelő, keresőbarát termékleírások elkészítése is, aminek keresőoptimalizáltnak kell lennie. Miért? Mert csak így tudja az eladásokat segíteni.

Miért készíts keresőbarát termékleírásokat?

Először is tisztázzuk, hogy miért fontos a keresőbarát termékleírás elkészítése? Bármilyen területen, ágazatban, termékcsoporttal működteted a webáruházadat, biztos lehetsz abban, hogy sok-sok hasonló webshop működik az interneten.

Amikor az érdeklődők a Google-ben rákeresnek a webáruházadban forgalmazott hasonló termékekre, akkor nem fognak - és nem is tudnának - végignézni minden hasonló webshopot, hanem maximum csak az első pár találatra kattintanak. Amennyiben a te termékoldalaid nem szerepelnek a találati lista elején, akkor nagyon kevesen fognak megtalálni téged. Viszont a jól elkészített, keresőbarát termékleírásokkal képes leszel a hasonló termékeket árusító webshopok elé kerülni.

Miként készíts keresőbarát termékleírásokat a webshopodhoz?

A keresőbarát termékleírások elkészítésének megvannak a maga alapszabályai:

• Soha ne a Google-nak írd őket, hanem a vásárlóknak - a vásárlók igényeinek a kielégítése a cél, hasznos termékekkel, termékleírásokkal.
• A termékleírások mindig egyediek legyenek - nagyon gyakori hiba, hogy a webshopok a gyártói leírásokat használják, így sok-sok pontosan ugyanolyan szöveg szerepel. A Google azonban nem díjazza a duplikált tartalmakat, amit azzal büntet, hogy hátrébb rangsorolja azokat.
• A termékleírások mindig tartalmasak legyenek: minél rövidebb a leírás, annál rosszabb keresőoptimalizálás szempontjából. Felejtsd el a tőmondatokat, helyette inkább részletes, izgalmas és tartalmas leírásokkal tartsd minél tovább az oldaladon az érdeklődőket. Győzd meg őket arról, hogy az adott terméket érdemes megvásárolni, és ha már ott vannak, pont tőled érdemes megvenni azt.
• Határozz meg kulcsszavakat - vess be olyan szavakat, amelyeket a vásárlók is használni szoktak. Természetesen itt is figyelni kell: kerüld a kulcsszóhalmozást, mert azzal éppen ellentétes hatást válthatsz ki, és a Google sem szereti, ha felesleges kulcsszavakkal árasztod el a szövegeket. A kiválasztott kulcsszó szerepeljen a webcímben, a termékoldal H1 címkéjében, a termék képének alt címkéjében, valamint néhányszor a termékleírásban is.

Készíts te is keresőbarát termékleírásokat, és növeld a forgalmadat ezzel is!