A szankciók miatt a közeljövőben nem lesz életbiztosítás orosz repülőre szállni

A szankciók miatt a közeljövőben nem lesz életbiztosítás orosz repülőre szállni

Az Aeroflot által használt egyetlen orosz repülőgéptípus, a Szuhoj Superjet 100 (Fotó: Wikipédia)

Fotó: Katsuhiko TOKUNAGA/DACT,INC.

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Az Oroszország ellen bevezetett nemzetközi szankciók eredményeképpen az orosz légitársaságok a világ legnagyobb részétől el vannak zárva, és nem kaphatnak semmiféle technikai segítséget sem nyugati cégektől. Az Aeroflot ideiglenesen le is állította szinte minden külföldre irányuló járatát, a belorusz célállomások kivételével.

Csakhogy a belföldi járatokon üzemelő repülőgépeket is karban kell(ene) tartani, azokhoz is pótalkatrészeket kell szerezni, mert különben nagyon gyorsan drasztikusan romolhat a biztonságosságuk.

A világ legnagyobb repülőgépgyártói, a Boeing és az Airbus nem szállít cserealkatrészeket az orosz légitársaságoknak, ahogy a karbantartáshoz sem nyújtanak segítséget. Ugyanez igaz a sugárhajtóművek gyártóira is.

– Egy éven belül Oroszországban megszűnhet az életképes légiközlekedési ipar – nyilatkozta a CNN-nek az AeroDynamic Advisory légi közlekedési tanácsadó cég igazgatója. Hamarosan az orosz légi közlekedési vállalatol Irán vagy Észak-Korea cipőjében érezhetik majd magukat.

Oroszország a világ legnagyobb területű országa, a belföldi közlekedés sem képzelhető el repülők nélkül. Ráadásul az orosz légitársaságok által használt sok nyugati repülőt csak lízingelik, amelyeket a közeljövőben tömegesen kérhetnek vissza a lízingcégek. Ugyanakkor ez valószínűleg nem lesz sikeres, hiszen az orosz parlament máris elfogadta az ezt megakadályozó törvényt.

Persze felmerül a kérdés, hogy miért nem repülnek a Tupoljevekkel és az Iljusinokkal. Nos, ezek a típusok jelenleg nem részei még az Aeroflot flottájának sem. A legnagyobb orosz légitársaság 187 gépéből 177 Airbus vagy Boeing, és melettük csak 10 orosz gyártmányú Szuhoj Superjet 100-as repül. Egy új flottát legyártani még akkor is hosszú éveket venne igénybe, ha még ma elkezdenék. És ezt az sem segíti, hogy a könyvvizsgáló cégek szerint Oroszország egy hónapon belül csődbe mehet.

Címkék: ukrajnai háború