Laár András: Az emberek túlnyomó többsége valójában rabszolga

Laár András: Az emberek túlnyomó többsége valójában rabszolga

Laár András (Fotó: Magyar Hang/Végh László)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Ma már mindenki a mobiltelefonját nyomkodja, a virtuális valóságban pedig mindenki bábuvá válik. Ehhez jön még a gazdasági kiszolgáltatottság, ami azt jelenti, hogy az emberek túlnyomó többsége valójában rabszolga. Elkeserítő látvány ez egy olyan ember számára, aki mindig is a szabad tudat oldalán áll – mondta Laár András a Magyar Hang Kultúrtáj podcastjában.

Amikor a KFT zenekarral ma eljátsszák a Bábu vagy című legendás dalukat, a közönség megrökönyödve hallgatja, mert érzik, hogy ez az eredetileg 1981-ben írt szám ma ugyanolyan aktuális, „ugyanolyat üt”, mint négy évtizeddel ezelőtt – mondta a humorista, költő, zenész, hozzátéve, a bábuság formája változott, „de csak egy kicsit”. „Már nem lehet valamilyen konkrét államhatalomra ráfogni, hanem az a szisztéma teszi bábuvá az embert, ami körülöttünk működik, és ebbe önként megy bele a sok bábu” – fogalmazott.

– Eleve szeretettel nézek a világ dolgaira, mert ha dühös vagyok, azonnal felkavarodik az életem. Ezért sem vagyok hajlandó gyűlölködni, és nem állok politikai oldalakhoz, hogy az egyik irányból gyűlöljem a másikat. Szó sem lehet róla – mondta a humorista, aki szerint olyan nagyon szeretni sem kell senkit, értő bölcs mosollyal kell szemlélni, még akkor is, ha sok a rossz ember. – Hihetetlen rosszindulat uralkodik ebben a világban – tette hozzá.

Laár András a műsorban Erdős Péterről, a rendszerváltás előtti könnyűzenei élet mindenható uráról, az előadók és zenekarok sorsáról döntő „popcézárról” is beszélt. – Ha Erdős nem akadályozza meg az összes nyugat-európai szerződésünket és az amerikai lehetőségeinket, ha nem rúgja ki alólunk hétszer a hokedlit, akkor én most Belgiumban élnék, vagy Portugáliában. És az baj lenne. De a legnagyobb baj az lenne, ha Amerikában élnék – mondta.

A teljes beszélgetés itt nézheti meg. Kiderül belőle az is, hogy miről szól a KFT egyik leghíresebb szerzeménye, miért hagyta ott a L'art pour L'art Társulatot, és miért nem szeret beszélni a szakítás körülményeiről? Hogyan viszonyul Besenyő Pista bácsi a buddhizmushoz? Hol kezdődik a humor, és mikor hiteles egy poén? Miért volt hatalmas szerencse, hogy nem költözött Nyugatra?