Még van jegy a német-magyar meccsre, de nem olcsó

Még van jegy a német-magyar meccsre, de nem olcsó

Svájci szurkolók és a csapat a győztes mérkőzés végén. Sorsolással lehetett olcsóbb jegyhez jutni (Fotó: Magyar Hang/Lukács Csaba)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Rekordmennyiségű, több mint 50 milliónyi jegyigénylés érkezett a most zajló Európa-bajnokság mérkőzéseire, ezzel hivatalosan is ez minden idők legkeresettebb Eb-je. Az UEFA több szakaszban értékesítette a jegyeket: az első etapban 20 milliót szerettek volna megvenni a szurkolók, a másodikban pedig ennél is többre, 30 millióra érkezett igénylés. Minden alkalommal sorsolás döntött a szerencsés jegytulajdonosokról, akik 190 országból (!) érkeznek Németországba.

A nagyszámú igénylés kielégítése érdekében a 2,7 millió jegyből közel 2,3 milliót (azaz 85%-ot) bocsátottak a nagyközönség és a csapatok szurkolói rendelkezésére. Eddig az eredetileg tervezettnél 93 147-gyel több, ami azt jelenti, hogy minden eddiginél több szurkolónak lesz lehetősége arra, hogy a lelátóról szurkoljon csapatának. Ez a többlet egyrészt a jegyek visszaváltásából (voltak, kik időközben meggondolták magukat), másrészt a stadionok konfigurációjának véglegesítéséből adódott. A legtöbb belépőt a következő országok szurkolói vásárolták meg: Németország, Anglia, Ausztria, Svájc és Hollandia. Annak érdekében, hogy minimálisra csökkentsék a jegyek másolásának és duplikálásának kockázatát, minden jegyet a hivatalos UEFA Mobile Tickets alkalmazáson keresztül osztottak szét.

A két értékesítési forduló után még volt egy utolsó árusítás májusban: akkor több mint 100 000 jegyet kínáltak eladásra, és közel egymillió szurkoló kereste fel a jegyértékesítési portált, hogy hozzájusson ezekhez a jegyeket. A legtöbb igénylés egyébként a berlini döntőre, a müncheni nyitómérkőzésre, valamint a müncheni és a dortmundi elődöntőkre futott be.

Az értékesítési statisztika így néz ki: 1 266 004 belépő jutott a nagyközönség számára, ezeket bárki megvehette; a résztvevő csapatok szurkolói számára eladtak 1 027 143 darabot (pontosabban nem az összeset, mert 220 767 jegyet a kieséses mérkőzésekre bejutó csapatok szurkolói számára tartanak fenn, ezeket majd csak a csoportmérkőzések után lehet igényelni).

Akinek nem jutott jegy a magyar válogatott következő, Németország elleni mérkőzésére, de ott lenne a stuttgarti stadionban szerda délután, még van esélye jegyhez jutni, de ehhez mélyen a zsebébe kell nyúlnia. Az UEFA úgynevezett hospitality oldalán még kaphatóan VIP jegyek: itt vasárnap délután még három kategóriában is lehetett belépőhöz jutni. A legolcsóbb az úgynevezett Club Lounge jegy volt 1 500 euró + áfáért, a legdrágább Platinum Lounge, nettó 4 290 euróért. Elérhető még egy köztes kategória is (Skybox Social), az 2 250 euró áfa nélkül.

Nézzük, mi jár ezekkel a csomagokkal amellett, hogy a helyszínen szurkolhatunk a magyar válogatottnak? Az 1 500 eurós, vagyis hatszázezer forintos belépőért meleg és hideg streetfoodot eszegethetünk a büféasztalról, van sör, bor, üdítők és kávé. A jó hangulatról DJ gondoskodik a szalonban, ahol ingyen van a wifi, és a márkőzés kezdő sípszava előtt három órával beléphetünk, és a meccs végén is maradhatunk még kilencven percet.

Ennél jóval több szolgáltatás jár a Platina-csomag vásárlóinak, akik ezért nettó 1 millió 707 ezer forintot szurkolnak le fejenként: asztalfoglalás felszolgálással; fine dining vacsora neves helyi séfek főztjéből, régiós különlegességekkel; üdvözlőital, kávéspecialitások, pezsgő, prémium röviditalok és borválogatás sommelier ajánlásával; parkoló (ez csak akkor, ha két jegyet veszünk); exkluzív ajándék az eseményről (a BL-döntő hasonló csomagjának vásárlói például a hivatalos labdából kaptak egy-egy példányt). Természetesen ennél a csomagnál is odamehetünk három órával korábban és a meccs végén még másfél órát maradhatunk.