A Pesti Srácok hosszan vitázott Gulyással a kormányinfón

A Pesti Srácok hosszan vitázott Gulyással a kormányinfón

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter (j) és Kovács Zoltán a kormányinfón 2023. július 27-én (Fotó: MTI/Bruzák Noémi)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Miközben a kormánypárti lapok szokás szerint leginkább arról kérdezték Gulyás Gergelyt, miben hibás Karácsony Gergely, illetve az ellenzék, a Pesti Srácok szokatlanul kemény kérdéseket tett fel, sőt, vitába is bonyolódott a miniszterrel. Volt-e társadalmi egyeztetés a vasúti szárnybezárásokról? – érdeklődött a lap munkatársa a kormányinfón. Az újságíró úgy fogalmazott, nagyon szűk határidővel döntöttek a tíz vonal bezárásáról. Gulyás szerint a minisztériumnak megfelelő adatai vannak arról, hányan vesznek igénybe egy hasonló szárnyvonalat, és hogy a pótlás miként teljesíthető. Így megfelelő döntés születhet szerinte a kérdésben.

A Pesti Srácok kíváncsi volt arra is, van-e még mozgástér az intézkedést illetően, végleges-e, hogy a tíz szárnyvonal bezár. A kérdés már csak azért is érdekes, mert Balassagyarmat fideszes polgármestere után Nagyatád ellenzéki vezetője is azt kérte Lázár Jánosék minisztériumától, ne függesszék fel a településüknél lévő vasútvonalon a személyszállítást. Az elmúlt hetekben Vitézy Dávid többször kifejtette: látványosan omlik össze a vasúti közszolgáltatás. A volt közlekedési államtitkár szerint a MÁV saját utasaihoz való viszonya egyáltalán nincs rendben.

Gulyás Gergely viszont úgy fogalmazott, a minisztérium döntött, és nem indokolt a kormánynak a kérdést magához vonnia. Nem egyes szárnyvonalak bezárásáról érdemes szerinte beszélni, mert ez rossz irányú találgatást indíthat, hanem azt az elvet kell rögzíteni, hogy csak akkor tudja mindkét szolgáltatást biztosítani az állam, ha ez valóban szükséges. A Pesti Srácok arra is rákérdezett, számítani lehet-e még szárnybezárásokra. A kormánypárti lap szerint felmerül továbbá, hogy más vasúti társaságok is átvehetnék a kérdést, ha a MÁV ezt nem tudja biztosítani. Gulyás szerint viszont másnak sem érné meg a szolgáltatás a jelenlegi utasszámok mellett. Igen, mert le vannak épülve jelenleg a szárnyvonalak, vetette fel az újságíró, mire a miniszter azt mondta, vannak demográfiai változások is sajnálatos módon.

A Pesti Srácok munkatársa megemlítette, hogy több szárnyvonal esetében elhangzott, a busz hosszabb idő alatt teszi meg a távot, mint a vonat. Gulyás kijelentette, két ilyen esetről tud összesen, de az egyikben a Volán közvetlen járatot fog indítani, és a táv rövidebb lesz. A végpontok közötti szolgáltatást viszont szerinte szinte senki nem veszi igénybe. Gulyás elismételte, ahhoz nem vagyunk elég gazdagok, hogy ahol a vonaton öten vannak, a buszon meg nyolcan, ott mind a kettőt fenntartsuk. Dönteni kell, melyiket tartjuk fenn, és a buszfenntartás olcsóbb, jobb szolgáltatást is nyújt szerinte.