Időnként gyermekfej nagyságú betondarabok hullanak alá Budapesten a Flórián téri felüljáróról, ami rendkívül balesetveszélyes, hiszen a felüljárókon és alatta naponta több tízezer autó halad át, alatta pedig gyalogosok járnak, de ott van a római kori Fürdőmúzeum is – írja a Népszava.
A fővárosi utak, hidak és felüljárók karbantartásáért felelős Budapest Közút Zrt. tavaly összeállított „híd-jelentésében” külön nevesítik az Árpád hídról a budai oldalon le, illetve oda felvezető felüljárót.
Mint írják „a hidak dilatációs szerkezetei áznak, esős, hideg időben rendszeresen kitöredeznek balesetveszélyt, károkat okozva. A támaszok, fejgerendák és az előregyártott gerendákat megtámasztó rövid konzolok szintén áznak, a kilátszó acélbetétek erősen rozsdásodnak.”
A Budapest Közút munkatársai folyamatosan ellenőrzik a fővárosi felüljárók, hidak állapotát. A Flórián téri híd biztonságos, de valóban felújításra szorul, felújításához közbeszerzést kell kiírni, ennek az előkészítése zajlik – válaszolta a Népszava kérdésére a fővárosi önkormányzat. Hozzátették: a főváros mintegy hárommillió négyzetméter út, száz kis híd, felüljáró és kétezer kilométernyi vízcső-hálózat felújításával van elmaradásban, mivel a korábbi városvezetés a szükséges összegek egytizedét sem fordította e célra 2010-2019 között.
A főváros 2018 decemberében kiírt egy tendert a felújításra, ám az egyetlen bejövő ajánlatot túl drágának találta, ezért eredménytelennek nyilvánították. 2019 őszén újabb tendert hirdetettek Tarlós Istvánék, az ajánlatokat viszont már az új, Karácsony Gergely vezette kabinet hivatalba lépése után bírálták el. A közbeszerzési eljárásra ezúttal is egy ajánlat érkezett, méghozzá ugyanattól a cégpárostól. Mivel az előző ajánlati árat nem hozták nyilvánosságra, így csak találgatni lehet, hogy az A-Híd Építő Zrt., a STRABAG-MML Kft. alkotta konzorcium által adott 2,24 milliárdos vállalási ár alacsonyabb vagy magasabb volt-e az előzőnél. A Közbeszerzési Értesítő szerint a BKK 2020. április elején szerződést kötött a cégekkel – írja a Népszava.
Azóta azonban nem történt semmi, és a főváros nem is válaszolt az erre vonatkozó kérdésre. Nem hivatalosan azt a választ kapták, hogy a járvány és a sorozatos kormányzati elvonások alaposan leszívták a kasszát, így egyszerűen nincs rá pénz, ráadásul a Csömöri út–Drégelyvár utca közúti felüljáró felújítása sokkal többe kerül az eredetileg tervezettnél.