Fürjes: lesz pénz a Délit a Nyugati pályaudvarral összekötő vasúti alagútra

Fürjes: lesz pénz a Délit a Nyugati pályaudvarral összekötő vasúti alagútra

Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapest és a fõvárosi agglomeráció fejlesztéséért felelõs államtitkára (Fotó: MTI/-)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Tegnap este a Magyar Közlönyben megjelent a kormányhatározat: a kormány elfogadta az Európai Unióval közösen kidolgozott Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát (BAVS), írta Fürjes Balázs Facebook-oldalán, amelyet a 444.hu szúrt ki.

A Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár tájékoztatása szerint a döntésnek köszönhetően a következő két évtizedben újabb 3 ezer milliárd forintot (plusz HÉV-fejlesztésre további ezer milliárdot) fordítanak Budapest és a várostérség közlekedésének jelentős fejlesztésére, döntően EU-s forrásokból. Az Európai Unió 2027-ig már garantált egy 1500 milliárd forintos forrást.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia a következő célok elérését biztosítja:

  • minden elővárosi vasútállomásról óránként legalább négy vonat indul majd: Budapestre,

  • átszállás nélkül legalább három metróvonal lesz elérhető,

  • megduplázódik az agglomerációból Budapestre vonattal és nem autóval érkezők száma,

  • megvalósul az integrált tarifaközösség, az utazás során elegendő lesz egyetlen bérlet vagy jegy vasútra, buszra, metróra, villamosra.

Ahhoz, hogy ez megvalósulhasson a következők történnek:

  • folytatódik a korszerű járművek beszerzése;

  • megújítják a vasútállomásokat;

  • sokkal nagyobb kapacitású átmenő rendszerű pályaudvarokat hoznak létre a jelenlegi fejpályaudvarok helyett;

  • fejlesztik az infrastruktúrát, Budapestet behálózó szolgáltatást hoznak létre,

  • legalább 3 metróvonal átszállás nélkül lesz elérhető.

  • Kelenföldet, a Délit és a Nyugati pályaudvart összekötő vasúti alagút megépítésével egy több mint 100 éves tervet valósítanak meg,

  • megvalósul az integrált tarifaközösség: egy jeggyel vagy bérlettel bárhova el lehet majd jutni.