2022-ben Budapesten 9 százalékkal kevesebb időt töltöttek az autóval közlekedők torlódásban, mint 2019-ben, legalábbis a TomTom navigációs rendszerek műszeres mérései szerint. Ezt közölte Karácsony Gergely Facebook-oldalán hozzátéve, hogy az európai fővárosok közül csak Pozsonyban mérséklődtek ennél nagyobb arányban a dugók.
A posztban jelezte: Tarlós István második főpolgármesteri ciklusában meredeken növekedett a kényszerűen eltöltött várakozási idő Budapesten. Karácsony szerint „az akkori városvezetés elhitette a budapestiekkel, hogy korlátok nélkül autózhatunk a városban, ennek meg is lett az eredménye: hosszú kocsisorok a forgalmas útszakaszokon”. Majd úgy folytatta: ezzel szemben mi elsősorban fenntartható alternatívát biztosítunk az autózás mellé: megfizethető és versenyképes közösségi közlekedést, biztonságos és komfortos biciklizést, és egyre több helyen, megfelelő környezetben történő gyaloglást. Szerinte ugyan a dugók számát sok más körülmény is befolyásolja, de hazugságnak tartja az autózást propagálni egy modern nagyvárosban a városlakók számára. „Ahogy az is hazugság, hogy egyre több dugó lenne Budapesten” – tette hozzá.
Mint fogalmazott, a lakájmédia apokaliptikus képet kíván festeni Budapest közlekedéséről, de nehéz dolguk van, ugyanis az adatok egészen mást mutatnak.