Letartóztatták az Árpád hídi gázolót, aki végigsírta a tárgyalást

Letartóztatták az Árpád hídi gázolót, aki végigsírta a tárgyalást

Árpád hídi gázolás (Képernyőfelvétel: BRFK / Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Budai Központi Kerületi Bíróság július 9-én elrendelte az Árpád hídi halálos balesetet okozó autós letartóztatását „halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége miatt”.

Mint ismert, az autós a múlt héten a megengedett sebesség közel kétszeresével haladva összeütközött egy másik autóval az Árpád hídon, és a szalagkorlátot elsodorva elütött egy, a járdán közlekedő kerékpárost. A biciklis a helyszínen belehalt sérüléseibe. A sofőr azt állította, egy BMW rátapadt az ő Mercedesére, ezért kellett gyorsítania. A Blikk beszámolója szerint vasárnap reggel kilenckor vitték a Budai Központi Kerületi Bíróság épületébe a fiatal férfit, aki a halálos balesetet okozta egy spontán gyorsulási verseny közben múlt szombaton. A portál információi szerint a magas, vékony testalkatú férfi teljesen összetört, végigsírta a tárgyalását. Állítólag a férfi a rendőrségi kihallgatásán és most a bíróságon is azt állította, hogy nem versenyeztek a hídon. Ugyanakkor a sajnálatát is kifejezte. 

A Fővárosi Törvényszék közleménye szerint a terhelt 00 óra 44 perckor személygépkocsiját vezette Budapesten a Róbert Károly körúton – a Váci út irányából a Flórián tér irányába – a belső forgalmi sávban, majd az Árpád híd Népfürdő utcai felhajtójához érve a balra ívelő útkanyarulatban az autóval megcsúszott, és elveszítette uralmát a jármű felett. Jobbra próbált ellenkormányozni, amelyet követően a személygépkocsi jobbra, az úttestről lesodródva a jobb oldalon telepített, a kerékpárutat elválasztó szalag- és csőkorlátnak ütközött, eközben a szintben kiemelt kerékpárútra is felcsapódott, majd a kiszakadt szalagkorláttal együtt nekiütközött a kerékpárúton vele szemben, Buda irányából Pest irányába közlekedő kerékpárosnak – ismertette a törvényszék a részleteket. A szalag- és csőkorlátnak, a szintben kiemelt kerékpárútnak és az ott közlekedő kerékpárosnak ütközést követően a személygépkocsi visszacsapódott az úttestre és a tetejére borult, miközben a személygépkocsiból kifröccsenő olaj és fagyálló folyadék rácsapódott a középső forgalmi sávban mögötte érkező személygépkocsira. Ezt követően a balesetet okozó autó az Árpád hídon – a belső és a középső forgalmi sávban – a tetején csúszott a Flórián tér irányába, majd a szalagkorlátnak ütközés helyétől körülbelül 70 méterre nekiütközött az Árpád hídon vele azonos irányból a belső forgalmi sávban közlekedő személygépkocsinak. 

A tájékoztatás szerint a balesetben a gyanúsított és egy másik sofőr nyolc napon túl gyógyuló, súlyos sérülést szenvedett, míg a kerékpáros a kórházba szállítását követően életét vesztette. A terhelt cselekménye – bizonyítottság esetén – halálos közúti baleset gondatlan okozásának vétsége megállapítására alkalmas – mutattak rá. A bűncselekmény megalapozott gyanúját egyebek között a helyszíni szemléről készült jegyzőkönyv, a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetről szóló jelentés, a helyszínrajz, fényképfelvételek és az Országos Mentőszolgálat esetlapjai támasztják alá.

A bíróság megállapítása szerint bár a terhelt büntetlen előéletű, az eljárás során beszerzett adatok alapján megalapozottan feltehető, hogy a balesetet okozó gépjárművet versenyzésre használja. Erre utal az autó egyedi rendszáma, illetve a gépjármű jelentős teljesítménynövelése is. A baleset helyszíne klasszikusan olyan hely, ahol korábban is fordultak már elő közúti gyorsulási versenyek, továbbá a terhelt korábbi jogsértéseinek helyszínei is jellemzően versenyzésre használt helyszínek. Mindezekre figyelemmel megalapozottan feltehető, hogy a balesetkor a terhelt és egy másik autó vezetője között spontán gyorsulási verseny alakult ki, ennek következtében hunyt el a vétlen kerékpáros – mutatott rá törvényszék.

Az ülésen az is megállapították, hogy a gyanúsított kikapcsolta a fejlett vezetést támogató rendszert (ESP) a gépkocsiban, amelyből a terhelt kockázatot semmibe vevő, felelősséget nem ismerő hozzáállására lehet következtetni. Ez a bűnismétlés veszélyét növelő tényező. Ugyancsak az ezen magatartásra vonatkozó következtetést erősíti az is, hogy a bűncselekmény elkövetésének oka szándékos szabályszegés volt, többszörös sebességtúllépés. Ezekből arra lehet következtetni, hogy a gyanúsított a KRESZ előírásait figyelmen kívül hagyja, alappal következtethetően semmibe veszi a közlekedési szabályokat. A vele szemben lefolyatott szabálysértési eljárások sem tartották vissza attól, hogy a megalapozott gyanú szerint ismételten közlekedési szabályt szegjen – tudatta a törvényszék.

Mindezek alapján fennáll a veszélye annak, hogy a terhelt szabadlábon hagyása esetén újabb, szabadságvesztéssel büntetendő közlekedési bűncselekményt követne el, így vele szemben a bűnismétlés veszélyétől alapos okkal lehet tartani. Döntése során a bíróságnak azon sajátos körülményt is figyelembe kellett vennie, hogy a terhelt a bűncselekményt a megalapozott gyanú szerint olyan nagy teljesítményű személygépkocsival követte el, amely egy olyan gazdasági társaság tulajdonában van, amelyben ő maga minősített befolyással rendelkezik, de a saját tulajdonában is van egy nagy teljesítménnyel bíró személygépkocsi, így a bűnügyi felügyelet elrendelése esetén a terhelt rendelkezésére állnának olyan gépjárművek, amelyek a bűnismétlés veszélyét megkönnyítenék. A bíróság szerint a megalapozott gyanú szerinti bűncselekmény jellege és a terhelt nyomozati iratokból kikövetkeztethetően a közlekedési szabályokat semmibe vevő személyisége a letartóztatás elrendelését teszi szükségessé – szögezték le a közleményben.

A balesetről a rendőrség is közzétette már a felvételeket, ezeken látni, hogy a 26 éves kerékpáros halálával végződő tragédia előtt három autó versenyzett spontán a hídon, majd az elől haladó Mercedes a szalagkorlátot átszakítva elsodorta a kivilágított, szabályosan közlekedő kerékpárost. A balesetben a gyanúsított és egy másik sofőr nyolc napon túl gyógyuló, súlyos sérülést szenvedett, a biciklis pedig a kórházba szállítását követően meghalt.