Népszava: A főváros idén sem indít BKV-hajókat a kormányzati elvonások miatt

Népszava: A főváros idén sem indít BKV-hajókat a kormányzati elvonások miatt

Hajó a Dunán (Fotó: Mahart)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Sem a BKV, sem a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) idei évre vonatkozó üzleti terve nem tartalmaz kishajózást – tudta meg a Népszava. Ezt azzal indokolták: „a fővárosi közösségi közlekedési bevételek csökkenése, valamint a kormányzati elvonások miatt az önkormányzat a tavalyi évhez hasonlóan továbbra sem tudja biztosítani a fővárosi hajózási tevékenység üzemeltetéséhez szükséges fedezetet, így a BKV által nyújtott hivatásforgalmi hajózás szüneteltetése a 2021. év után a 2022. évben is folytatódni fog”.

A lap emlékeztetett: már a 2020-as szezonra is csak nagy nehezen sikerült üzemeltetőt találni a hét hajóból álló flottára a fővárosnak, de a járvány azokat is elsöpörte. Ráadásul 2020 végén lejárt az uniós támogatási szerződésben vállalt szolgáltatási idő is, így már semmi sem szorította a Fővárosi Önkormányzatot a veszteséget termelő üzletág folytatásra. 

Míg a főváros nem indított hajókat 2021-ben, az állam igen, és az idei évre is ezt tervezi: a Mahart-PassNave 2022-ben is körjáratokat indít naponta ötször a Duna fővárosi szakaszán a Nemzeti Színház és a Margit sziget között keddtől vasárnapig. A hajók keddtől-csütörtökig a BKV bérletekkel is használhatók, hétvégén azonban már mindenkinek kötelező a jegyváltás. Míg tavaly 1000 forintért lehetett hajókázni, idén már 1500 forintot kell érte fizetni.

A főváros egy kompot ugyanakkor még üzemeltetni fog: a Csepel-Királyerdő és Soroksár, Molnár-sziget között közlekedő révvel 2022-ben is számolnak, igaz, ez is 44 millió forintos veszteséget termel.

Címkék: Budapest, BKV, főváros, hajó