Rendelet még nincs, de már a státusztörvényből vizsgáztatta a tankerületi vezetőket a belügy

Rendelet még nincs, de már a státusztörvényből vizsgáztatta a tankerületi vezetőket a belügy

Pintér Sándort bírálták az oktatás állapota és a státusztörvény miatt dühös tüntetők (Fotó: R. Kiss Kornélia / Magyar Hang)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Egy tanévnyitás előtti értekezleten eligazítást tartott a Belügyminisztérium (BM) az új pedagógus életpályatörvény, ismertebb nevén státusztörvény alkalmazásáról. A tankerületi igazgatóknak egy kérdőíves felmérés keretében arról is számot kellett adniuk, mennyire ismerik az új jogszabály egyes rendelkezéseit – értesült a Népszava.

A lap információját a BM is megerősítette, és közölte, hogy tankerületi vezetők a törvény, illetve az iskolai KRÉTA-rendszer alkalmazásának ismeretét vizsgáló, felelet-kiválasztós kérdésekre válaszoltak. A minisztérium arra volt kíváncsi, hogy a tankerületi igazgatók naprakész információkkal rendelkeznek-e a státusztörvénnyel összefüggő feladatokról, mint például az illetménymegállapítás vagy a végkielégítés.

A Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) elnöke, Totyik Tamás ezzel kapcsolatban azt mondta, a tankerületek vezetőinek szeptember 15-éig kell tájékoztatniuk az iskolaigazgatókat és a pedagógusokat a foglalkoztatásukat érintő új szabályokról, de a státusztörvény végrehajtásáról szóló rendelet végleges verziója, amely a részletszabályokat tartalmazza, még nem jelent meg, ami több szempontból is megnehezíti a közelgő tanévkezdést.

A Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének (PDSZ) a Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkárnak küldött levelében is az áll, hogy információik szerint a tantestületekben nagy a jogbizonytalanság, és az intézményvezetők még olyan kérdésekben is végrehajtási utasításokra várnak, amelyeket a jogszabálymódosítások nem is érintenek.

Lapunk is írt arról, hogy olyan értékelési rendszerre kell rábólintaniuk szeptember 30-ig a pedagógusoknak, amit egyelőre nem is ismernek, pedig  pedig az új típusú teljesítményértékelésnek döntő hatása lehet a bérekre. A státusztörvény csak bérsávokat állapít meg a pedagógusok számára, minimális és a maximális bruttó fizetéssel, azonban nem szól arról, hogy ezek között a határok között mikor és mi alapján változhat a pedagógusok fizetése. A törvény és annak végrehajtási rendelete is csak nagy vonalakban tér ki arra, hogy a bérezésben az új teljesítményértékelési rendszernek is nagy szerepe lesz, ám hogy pontosan milyen szempontok alapján pontosan mekkora bérkülönbségek jöhetnek létre a teljesítmény alapján, arról egyik jogszabály sem szól. A dilemmáról bővebben ITT olvashat.