A pandémia megütötte a német autóipart, s ennek mi is megihatjuk a levét
(Fotó: Mercedes-Benz.hu)

Magyarország egyik legfontosabb gazdasági partnerének számító Németországban éves szinten 15,5 százalékkal – 1993 óta nem látott szintre –  csökkent a fizetésképtelenné vált cégek száma 2020-ban, a jelentős mérséklődés a német állam által biztosított támogatásoknak köszönhető. A fizetésképtelenségekhez köthető kárigények ugyanakkor drasztikus mértékben, 65 százalékkal növekedtek. Ez pedig azt jelzi előre, hogy a koronaválság számláját később kell megfizetni, ami rizikót jelent mind a német, mind a magyar gazdaságra nézve – olvasható a Cofade hitelbiztosító legfrissebb elemzésében.

Az elemzésből az is kiderül, hogy a 2018 óta gyengélkedő német autóipar számos szereplője nem tudta teljesíteni az állami támogatás igénybevételéhez szükséges feltételeket, ezért számukra nem járt támogatás, így az iparágban 32 százalékkal nőtt a fizetésképtelen vállalatok száma.

A hitelbiztosító szakértői szerint a fizetésképtelenséget tekintve a németországihoz hasonló folyamatok történtek Magyarországon is, így azok közvetlenül is hatással vannak a magyar gazdaság egyik alappillérének tekintendő autóiparra is. Vagyis a jelenlegi németországi, illetve fizetésképtelenségi adatok nem a valós helyzetet tükrözik, a pandémia árát később kell megfizetni.

Két nagy autóipari beszállító is leállt a termeléssel
Magyar Hang

Két nagy autóipari beszállító is leállt a termeléssel

A Continental két legnagyobb, makói és váci gyárában, a Hankook Tire pedig rácalmási üzemében függeszti fel a termelést.