Márciusban a fogyasztói árak átlagosan 3,6 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbiakat, februárhoz viszonyítva – azaz egy hónap alatt – pedig átlagosan 0,8 százalékkal emelkedtek az árak, áll a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) jelentésében. Eszerint 2023. márciushoz viszonyítva az élelmiszerek ára 0,7 százalékkal nőtt, ezen belül a leginkább a cukoré (30,9 százalék), a csokoládéé és kakaóé (11,6 százalék), a büféáruké (10,4 százalék), a sertéshúsé (9,1 százalék), valamint az alkoholmentes üdítőitaloké (7,5 százalék). A termékcsoporton belül a liszt ára 20,3, a tojásé 19,7, a száraztésztáé 13,1, a sajté 13, a tejé 11, a kenyéré 10,5 százalékkal csökkent. A háztartási energia 3,1 százalékkal olcsóbb lett, ezen belül a vezetékes gázért 6,9, az elektromos energiáért 3,2 százalékkal kellett kevesebbet fizetni.
Éves összehasonlításban a szolgáltatások ára 9,9 százalékkal nőtt, ezen belül a lakbér 14,1, az autópályadíj, gépjárműkölcsönzés, parkolás 10,7, a járműjavítás és karbantartás 10,5, a sport- és múzeumi belépők 8,7, az üdülési szolgáltatás 6,8 százalékkal drágább, míg az utazás munkahelyre, iskolába 21,7 százalékkal olcsóbb lett. A szeszes italok, dohányáruk ára 4,4, ezen belül a dohányáruké 4,7 százalékkal emelkedett.
Korábban hosszú ideig az élelmiszerárak pörgették az inflációt, most viszont ott már nem olyan drámai a helyzet. 2022-ben és 2023 elején úgy megnőttek az árak, hogy most már nem igazán lehet azokon tovább emelni, így is zuhan a bolti forgalom. Ezért már egy ideje leginkább a szolgáltató szektor húzza felfelé az inflációt. A most közölt adat azt is jelenti, hogy az infláció csökkenése továbbra is lassú. Januárban a fogyasztóiár-változás 3,8, februárban pedig 3,7 százalék volt az előző év azonos időszakához képest. Ezen az adaton javított újabb 0,1 százalékpontot a most közzétett márciusi szám. Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a KSH friss adatai nyomán kijelentette, „az infláció összeomlott és lent is maradt”.