Nem engedi a spanyol kormány, hogy Orbánék közelébe kerüljön a vonatgyártó

Nem engedi a spanyol kormány, hogy Orbánék közelébe kerüljön a vonatgyártó

Talgo ártal gyártott vonat (Fotó: Wikipédia)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A spanyol kormány „nemzetbiztonsági kockázatok” miatt megvétózta, hogy magyar kézbe kerüljön a Talgo vonatgyártó – írta meg több spanyol forrás, köztük az El País és az Europa Press alapján a 444.

A madridi kormány keddi döntése értelmében „Spanyolország stratégiai érdekeinek és nemzetbiztonságának védelmére” hivatkozva utasították el, hogy a spanyol vonatgyártót a magyar konzorcium felvásárolja. Az El País megjegyzi: a madridi kormány soha nem rejtette véka alá aggályait „az Orbán Viktor miniszterelnökhöz közel álló üzletemberek és a magyar állam által a Corvinus befektetési alapon keresztül vezetett ajánlattal kapcsolatban”.

A spanyol kormány mindent megtesz annak érdekében, hogy elutasítsa a Talgo vonatgyárra vonatkozó magyar felvásárlási ajánlatot – mondta Óscar Puente spanyol közlekedési miniszter egy gazdasági kongresszuson még márciusban. Akkor azt írtuk, hogy az Activos nevezetű spanyol lap szerint a magyar konzorcium 55 százalékban Tombor András vasúti befektető cégére, a Magyar Vagonra és 45 százalékban az állami Corvinus alapra támaszkodik. A lap szerint órák kérdése volt a magyar konzorcium vételi ajánlata a Talgóra, miután Tombor Andrásnak sikerült támogatást szereznie a spanyol cég hitelező bankjaitól. Erre azért volt szükség, mert az összesen mintegy 300 millió eurós hitelcsomagot folyósító, több mint húsz bank bármelyike lehívhatná a tartozás összegét a Talgótól, ha úgy érzékeli, hogy az új tulajdonos nem rendelkezik kellően stabil anyagi háttérrel. A pénzügyi megállapodás mellett viszont a spanyol kormánynak is zöld jelzést kell adnia, de Puente nyilatkozata azt vetíti előre, hogy erre nem fog sor kerülni.

Korábban Szijjártó Péter külügyminiszter személyesen lobbizott spanyol kollégájánál az egykor Szalay-Bobrovniczky Kristóf tulajdonában álló Magyar Vagon és a Ganz konzorciumának terjeszkedése érdekében. Az ajánlattevő Ganz-MaVag korábban részben orosz tulajdonban volt, majd Szalay-Bobrovniczky miniszterré válását követően egy Hernádi Zsolthoz köthető alapkezelőhöz került.

Címkék: Spanyolország, Talgo