Maradandó sérüléseket szerzett Horváth Lajos Ottó a Nemzeti Színházban történt baleset miatt

Maradandó sérüléseket szerzett Horváth Lajos Ottó a Nemzeti Színházban történt baleset miatt

A Rómeó és Júlia egyik pillanata (Forrás: Nemzeti Színház/Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A Nemzeti Színházban tavaly novemberben balesetet szenvedett Horváth Lajos Ottó és ügyvédei igazságügyi orvos szakvélemény elkészítését kérvényezték, amely egyértelműen megállapította, hogy a művész olyan súlyos sérüléseket szenvedett, amelyek maradandó fogyatékosságot eredményeztek – írja a Blikk.

Tavaly novemberben történt a súlyos baleset, aminek Horváth Lajos Ottó volt az egyik főszereplője. A Vidnyánszky Attila által rendezett Rómeó és Júlia című előadás díszletében zuhant több métert Horváth Lajos Ottó, kezében Szász Júliával. Nagy botrány kerekedett az ügyből, mindketten felmondanak a társulatnál, és azóta sincs teljes egyetértés a felek között, főként a kártérítés összege kapcsán.

A lap most úgy tudja, hogy a szakvéleményben foglaltak szerint a művész jobb kezét több órán át műtötték. Az esés következtében ugyanis az egyik reflektorba tenyerelt, az okozhatta a maradandó sérüléseket. A szakvélemény szerint a színművész jobb keze olyan mértékben roncsolódott, hogy Horváth soha többé nem fogja tudni behajlítani a kezét, illetve a szorítóereje is jelentősen csökkent. Emellett a többméteres zuhanás során eltört a lába, valamint a válla, a térde és a lábfeje is súlyosan sérült. „A rendőrség is készít majd egy kiegészítő szakvéleményt, amely bizonyára ugyanezt erősíti majd meg” – mondta a Blikknek Borbély Zoltán, Horváth ügyvédje, hozzátéve, hogy továbbra sincs még megállapodás a kártérítés kapcsán, de a békés megegyezésen dolgoznak.

Vidnyánszky Attila korábban az Origónak azt mondta: „a két sérült színész balesete és a kártérítés kapcsán lényeges leszögezni, hogy például az orvos egy év után tud nyilatkozni arról, maradandók-e a sérüléseik. Az a célunk, hogy megegyezzünk velük. Az sem igaz, hogy nem ismerjük el az üzemi baleset tényét... Azt nem ismerjük el, hogy kizárólagos felelősség terheli a színházat.”