Akkumulátoralkatrész-üzemet épít Vácrátóton a japán Nippon Paper Industries vegyipari üzletága – erről Szijjártó Péter beszélt. Mint kiderült, 15 milliárd forintos beruházásról van szó, amely az állam 2,3 milliárd forintos támogatásával valósul meg. Az üzemben hatvan új munkahely jön majd létre.
A külügyminiszter úgy fogalmazott, hogy „mielőtt a hivatásos hergelők itt is akcióba lépnek, szeretném elmondani, hogy a cellulózgyártás az egyik legkörnyezetkímélőbb technológia, amit e területen használni lehet”. – Ha valaki hergelni akar, akkor a fogmosással vagy annak abbahagyásával kell kezdenie, tekintettel arra, hogy a fogkrémben is felhasználják ezt az anyagot, az élelmiszeripar többi területéről már nem is beszélve – mondta.
Szijjártó Péter hangsúlyozta, hogy az európai gazdaság szenved az ukrajnai háború és az arra válaszul elrendelt, elhibázott szankciók miatt, de ez sem elég indok a környezet védelmére és a munkahelyek biztosítására vonatkozó stratégiai célok feladására. Szavai szerint Magyarország mindkét területen komoly sikereket ért el a nehéz európai gazdasági helyzet ellenére és ez egyedül az elektromos autóipari beruházásokkal lehetséges. Ez ugyanis a gazdasági növekedés hosszú távú garanciáját jelenti, évtizedekre biztosítja az ország gazdaságának növekedését és a munkahelyek megvédését. Másrészt hozzájárul ahhoz a célkitűzéshez, hogy a közlekedési ágazatot környezetvédelmi szempontból is átalakítsák.
– Ezért világosan és egyenesen kell beszélnünk arról, hogy akik ma az elektromos akkumulátorgyárak és beszállító vállalataik magyarországi telepítése ellen hergelnek, azok munkahelyek tízezreit veszélyeztetik, és azt akarják elérni, hogy ezek a munkahelyek valahol egy másik országban vagy más országokban jöjjenek létre – fogalmazott. Azt is mondta, hogy akik ma az elektromos akkumulátorgyárak ellen hergelnek, azok súlyosan veszélyeztetik a környezetet, hiszen elektromos akkumulátorok nélkül nincsenek elektromos autók, akkor marad a hagyományos hajtáslánc, és a közlekedés átalakítása elmarad, így a környezetvédelmi célokat sem lehet elérni. Kitért rá, hogy hazánk már ma is a világ negyedik legnagyobb elektromos akkumulátorgyártója, az elmúlt két évben tizenkilenc hónapban is az elektromos akkumulátor volt Magyarország első számú exportcikke. Megfogalmazása szerint az elektromos autóipar nem valami új, nem valami titokzatos, nem valami félelmetes dolog, mert az elmúlt hat esztendőben Magyarországon több mint húsz településen jöttek létre az elektromos akkumulátorgyártáshoz kapcsolódó beruházások. Ez idő alatt negyvenhét beruházást jelentettek be ezen a területen, összesen 7000 milliárd forint értékben.
(MTI)