Kirúgták a MÁV-HÉV-vezérét a járatritkítós botrány után

Kirúgták a MÁV-HÉV-vezérét a járatritkítós botrány után

HÉV-szerelvény a szentendrei H5-ös vonalon (Fotó: Ryan Preston/Flickr)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Elbocsátotta a fenntartó Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a fővárosi agglomeráció elővárosi vonatait működtető MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatóját, Nagy Gábort – tudta meg a Telex és a Hvg.hu.

A portálok értesülése szerint a váratlan munkáltatói lépésről magas szinten, a MÁV-Volán csoport tulajdonosi jogait gyakorló, Lázár János vezette közlekedési tárcánál döntöttek, noha Nagy Gábor eddigi munkájára nem volt panasz. A MÁV csütörtök délután megerősítette az értesülést: „A mai nappal távozik posztjáról Nagy Gábor, a MÁV-HÉV Zrt. vezérigazgatója, akinek helyét Pál László veszi át. Pál László tapasztalt kötöttpályás szakember, aki a HÉV-et is jól ismeri, hiszen a közszolgáltató vállalat egykori, állami tulajdonba való visszakerülését követően ő volt annak első vezérigazgatója és közel két esztendőn keresztül irányította már a társaságot. A közös megegyezéssel történő vezetőváltás része annak az integrációs folyamatnak, amely során egyesül a MÁV-START, A Volánbusz és a MÁV-HÉV, hogy a jövő év elejétől immár MÁV Személyszállítási Zrt.-ként folytassa tevékenységét.”

Lapinformációk szerint a HÉV járművezetői engedéllyel is bíró, 2019 óta a MÁV-HÉV-nél dolgozó, gépészmérnök Nagy Gábor kirúgása összefügg a szakmai és politikai körökben botrányt HÉV járatritkítási javaslattal. Mint arról mi is írtunk, a HVG által először megszellőztetett tervezet szerint a HÉV-eket üzemeltető cég kényszerűségből, járatritkításra készült a jövő év elejétől, mivel az 50 éves átlagéletkorú flottában egyre kevesebb a forgalomba adható jármű. Emiatt Karácsony Gergely főpolgármester és Vitézy Dávid fővárosi képviselő is nekiment Lázár Jánosnak, aki pedig tőle szokatlan, trágár hangnemű, személyeskedő válaszban cáfolta az értesülést. „Úgy látom, hogy néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel, meg úgy általában a világgal kapcsolatban. Ilyenkor persze hazudnak is”. Lázár azt írta, sem az általa vezetett minisztérium, sem a MÁV nem hozott döntést a HÉV működésével kapcsolatban.

A MÁV-HÉV már tavaly év végén is hasonló járat- és kapacitáscsökkentésre kényszerült, miután kiderült, hogy januártól a napi 78 jármű helyett 74 tud csak forgalomba állni. Akkor a „a rendelkezésre álló kapacitások hatékonyabb elosztása érdekében” a H5-ös és a H6-os HÉV menetrendjét szűkítették. A lehetőségekhez képest gondos karbantartás ellenére mostanra kiderült, hogy jövőre újabb négy járművet kénytelenek nélkülözni. 

A MÁV először kedden még nem cáfolta a járatritkítás tervét, Hegyi Zsolt vezérigazgató a HVG-val akkor annyit közölt, hogy a HÉV-nél valóban járműhiány van, döntés azonban még nincs, ám megjegyezte: ha lesz is változás, azt az utasok túlnyomó többsége nem is fogja érzékelni. Szerdán Vitézy Dávid összehívta a főváros szakbizottságának rendkívüli ülését az ügyben és jelezte, Lázár Jánost is várják oda. Vitézy csütörtökön ismét bírálta a tárcavezetőt, és arról írt: „miniszteri jóváhagyás nélkül egy ablaktörlőt, fékbetétet vagy az étkezőkocsiba hamburgerzsömlét sem vehet a MÁV”. Lapunk utánajárt Vitézy állításainka, ezzel kapcsolatos cikkünket ITT olvashatja.