Úgy tűnik, hogy ősztől teljesül a lapunk által is többször felvetett járatsűrítés a határon túli magyar települések tekintetében. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter hétfőn bejelentette, hogy október 27-től napi egy járatot indít a Wizz Air Budapest és Marosvásárhely között oda és vissza.
„Nemzeti érdekünk az, hogy a határon túl élő magyarsággal rendszeres kapcsolattartási lehetőséget biztosítsunk. Éppen ezért október végétől napi rendszerességgel indul járat a Liszt Ferenc Reptérről Marosvásárhelyre, illetve az erdélyi városból vissza Budapestre. Ezzel nemcsak turisztikai célú utazásoknak, hanem gazdasági ügyintézésnek is lehetőséget biztosítunk” – jelentette be Szijjártó Péter.
Gyakrabban repülhetünk Erdélybe | Magyar HangNem ez az egyetlen járat, ami október 27-ével kezdődően menetrendbe kerül, ugyanis immár törvényi és jogi oldalról is szabad utat kapott Magyarország és a Tatár Köztársaság között közlekedő közvetlen járat. „Heti két alkalommal indul a Wizz Air járata Budapest és Kazany között, ami a magyar gazdaság szempontjából egy nagyon fontos lépés, hiszen a tatár mezőgazdasági cégek jelentős partnerei lehetnek a magyar vállalatoknak. Ráadásul Kazanyban magyar konzulátus is működik már évek óta” – közölte a külgazdasági és külügyminiszter.
Váradi: hibáztunk
Bár a bejelentés alkalmával a sajtó nem kérdezhetett, a hivatalos program után távozni igyekvő külügyminisztert sikerült szóra bírnia az újságíróknak. A Wizz Air járattörlései, késései, fogyasztóvédelmi eljárásai kapcsán feltett kérdésre Szijjártó elmondta: a legfontosabb cél, hogy Magyarországról minél több célállomás elérhető legyen közvetlen járattal, de a szabályokat mindenkinek be kell tartania. A sokat kritizált bádogterminállal kapcsolatban hozzátette, a repülőtérnek megfelelő körülményeket kell biztosítania az utasok számára.
Később Váradi József is válaszolt a sajtó munkatársainak kérdéseire. Mint a nyári szezonban megszaporodó járattörlésekkel, késésekkel kapcsolatban elmondta, a légiipart általánosságban munkaerőhiány jellemzi, ráadásul telített a légtér, a légiforgalmi irányítás területén pedig minden korábbi ígéret ellenére tovább romlott a helyzet. - Mivel mi állunk szerződésben az utasokkal, a felelősség természetesen bennünket terhel. Ám az említett körülmények között adódnak olyan problémák, amelyeken nem tudunk úrrá lenni - fogalmazott a Wizz Air vezérigazgatója. Külön kérdésre reagálva elismerte: hibáztak akkor, amikor nem tájékoztatták kellő alapossággal azokat az utasokat, akik késést, járattörlést voltak kénytelenek elszenvedni. Váradi az újonnan bejelentett járatokkal kapcsolatban közölte: az állam közvetlen állami támogatást nem nyújt.
A Wizz Airnél az utóbbi időben elszaporodtak a botrányos esetek: június 25-i London-Budapest járat utasai több mint 24 órás késést voltak kénytelenek elszenvedni, míg néhány nappal később a Marosvásárhely-Budapest járat utasait nem sikerült megfelelően tájékoztatni. Június elején a Bécs-Tenerife utat teljesítette a menetrendben szereplőnél kisebb géppel a légitársaság, így harminc ember maradt a repülőtéren.
A Wizz-vezér Ferihegy kapcsán lényegében ugyanazon az állásponton van, mint a kormány: szavai szerint rossz megoldás a repülőtér forgalmi előterében felhúzott konténerterminál - amelynek egyébként épp az a szerepe, hogy a diszkont légitársaságok fapados igényeit kiszolgálja - és megjegyezte azt is: a helyzet megoldását a Budapest Airportnak kell finanszíroznia bevételeiből.