Szeptember 16. és 22. között, vagyis az árvíz idején 45 411 274 forintot fizettek a miniszterelnök bejegyzéseinek terjesztéséért a Facebookon – számolta ki a 444 a Meta adatsorából. Hozzátették, ez több mint négyszerese az ezt megelőző kilencven nap költésének: június 25. és szeptember 16. között 11 536 002 forintért hirdették Orbánt a Facebookon.
Ugyanezen időszak alatt a Fidesz 6,1 millióért népszerűsítette magát, míg a propagandamédia oldalaira 8 milliót költöttek. Egy kevés még közszereplőkre is ment, például a megafonos Bohár Dánielre 640 ezer forint, összesen 63,65 milliót költött a kormányoldal. Az ellenzék ez idő alatt összesen 2,4 milliót költött, a Magyar Péter-féle Tisza Párt 350 ezret, Karácsony Gergely főpolgármester pedig 270 ezret – tudta meg a Népszava Lévai Richárd marketingspecialistától.
A keddi árvízinfón az RTL feltette Orbán Viktornak a kérdést, hogy ha Vitályos Eszter kormányszóvivő azt mondta, nem szerencsés dolog politikai célokra használni a védekezést, miért költöttek 30 milliót Orbán Viktor Facebook-hirdetéseire. A miniszterlenök válasza az volt, hogy a lakosságot tájékoztatni kell.