24.hu: Ferihegyen éjszakázott közel kétszáz utas, mert nem kapták meg a csomagjaikat

24.hu: Ferihegyen éjszakázott közel kétszáz utas, mert nem kapták meg a csomagjaikat

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér madártávlatból (Fotó: Facebook/Budapest Airport)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Vasárnap mintegy 150-200 Budapestre érkező utas volt kénytelen a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér teljesen üres épületében éjszakázni, mert nem kapták meg a repülőkre feladott csomagjaikat – értesült a 24.hu.

Az érintett járatok utasai vasárnap késő este érkeztek, majd órákon át várakoztak hiába a csomagkiadó futószalagjainál, mert a személyzet korábban hazament, így nem volt, aki kipakolja a gépeket. Az utasok csak másnap reggel kapták meg a bőröndöket, amikor munkába állt a reggeli műszak.

Az egyik érintett gép egy fapados cég Tel Aviv-Budapest-járata volt, amelynek utasa a portálnak elmondta, hogy kisgyerekes családok, sőt, csecsemőkkel érkező utasok maradtak éjszakára minimális ellátás nélkül a reptéren. Az útlevél-ellenőrző és a magyar határt jelentő üvegajtók közötti helyiségben rekedt utasok vizet is csak a mosdókból tudtak szerezni. 

A földi kiszolgáló cég pultja zárva volt, az ott kifüggesztett telefonszámot pedig nem vette fel senki.

A 24.hu megkereste az ügyben a Budapest Airportot, amely válaszában azt írta, hogy hétfőn kivizsgálták az esetet. Ebből kiderült, hogy az Európa más repülőterein tapasztalható fennakadások miatt vasárnap este nyolc járat csúszott össze egy időben. Ezek közül öt járat több mint egy órás késéssel érkezett Budapestre.

– A kialakult helyzet nagy nyomás alá helyezte a földi kiszolgálásban részt vevő csapatot, így a járatok kiszolgálását sajnos nem sikerült a szokásos időn belül lebonyolítani. A helyzet kapcsán az érintett földi kiszolgáló vállalat felülvizsgálja repülőtéri folyamatait a hasonló, a repülőtér üzemeltető számára elfogadhatatlan helyzetek elkerülése érdekében – írták.

A szóban forgó légitársaság budapesti földi kiszolgálását egyébként a Menzies Aviation Hungary Kft. látja el.

Mint hozzátették, „a Budapest Airport minden szempontból – technológiai újításokkal, infrastruktúrával és humán erőforrással – is felkészült a nyári szezonra, hogy a gördülékeny utaskezelést és a minőségi szolgáltatást biztosítani tudja, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a kiszolgálás minősége folyamatos legyen, más európai repülőterekhez hasonló problémák Budapesten ne fordulhassanak elő. 

A nyaralási szezon beindultával mind többen utaznak távolabbi úticélokra repülővel, de az utasoknak már eddig is volt bőven részük a fent emlegetett káoszban. A Wizz Air utasainak kálváriájáról ITT írtunk.