Népszava: Pintér az év végén feleltetné a tanárokat

Népszava: Pintér az év végén feleltetné a tanárokat

Pintér Sándor belügyminiszter az EU-tagországok bel- és igazságügyi minisztereinek kétnapos, informális találkozójára érkezik Prágában 2022. július 11-én (Fotó: MTI/EPA/Martin Divisek)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Rendszerszintű, éves belső teljesítményértékelés bevezetését tervezi a kormány az oktatási-nevelési intézményekben, amellyel a pedagógusok és az intézményvezetők munkateljesítményét vizsgálnák – derült ki egy, a Népszava birtokába került belügyminisztériumi dokumentumból, amely a pedagógus teljesítményértékelési rendszer új koncepcióját vázolja fel.

A tervek szerint az új belső értékelés folyamata a „személyes teljesítménycélok kijelölésével” kezdődik majd: az intézményvezetőnek a tanévet megelőzően, augusztusban, a pedagógusoknak minden tanév elején, szeptemberben kell majd javaslatot tenniük személyes teljesítménycélokra. Ezt követően a tanév végén, június-júliusban kerülhet sor a pedagógusok és az intézményvezetők értékelésére egy összetett szempontrendszer alapján. A cél a pedagógusok ösztönzése a „minőségi munkavégzésre”. Az átlag feletti teljesítményt nyújtó tanárok pluszpénzt kaphatnak, ugyanakkor, akik átlag alatt teljesítenek, azoknak akár csökkenthetik is illetményeiket.

A pedagógusoknak tanév elején három teljesítménycélt kell majd megfogalmazniuk, a koncepció szerzői több példát is hoznak, hogy világos legyen, mikre gondol a Belügyminisztérium: ilyen elvárás lehet, hogy egy adott tanár legalább tíz diákját indítsa el országos tanulmányi versenyen vagy a tanév során szervezzen legalább hat, szellemi és testi fejlődést szolgáló külső programot az osztályának.

A koncepció emellett általános elvárásokat is felsorakoztat arról, mit lehet „ideális” pedagógusi vagy intézményvezetői munkának, hozzáállásnak tekinteni. A tanárok esetében egyebek mellett azt, hogy a nevelést-oktatást tekintse közszolgálatnak, melynek célja „a magyar nemzet fejlődése, gyarapodása”. Illetve, hogy tartsa be az etikai elvárásokat, „viselkedésével, megjelenésével az intézmény és a magyar köznevelés jó hírét erősítse”. 

A teljes cikket, további érdekes részletekkel ide kattintva olvashatják el.