Vitézy Dávid: A MÁV saját utasaihoz való viszonya egyáltalán nincs rendben

Vitézy Dávid: A MÁV saját utasaihoz való viszonya egyáltalán nincs rendben

Vitézy Dávid (Fotó: Vitézy Dávid/Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Ismét élesen kritizálta a MÁV működését Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár. Közösségi oldalán arról írt, szerda reggel vonattal akart Debrecenbe utazni, ám a Nyírség IC bár késett, az utasok nem kaptak ezzel kapcsolatban megfelelő tájékoztatást a Nyugati pályaudvaron. 

– (...) az ország legforgalmasabb főpályaudvarán tanácstalanul várakozó több száz ember között nincs egy vasutas se, aki tájékoztatást adna. Gondolom, a forgalmi döntéshozók és az állomási személyzet között a belső információáramlás hiánya miatt ők se tudnának mit mondani, inkább kivárják a helyzet jobbra fordulását. Ezen sokan, sokszor próbáltunk már változtatni, ezek szerint mindhiába. Az osztrák vasút jó pár éve kialakította a gyakorlatot, hogy ilyenkor tablettel felszerelt tájékoztatószemélyzet jelenik meg sárga mellényben, aki mindenkinek próbál segíteni, elindítottuk ezt tavaly a MÁV-nál is, nem tudom, mi lett a sorsa – fejtette ki Vitézy.

A közlekedési szakember leszögezte: „nyilván nem történt katasztrófa, és végül megy a vonat, de azért az ismét nyilvánvaló volt, hogy a MÁV működési kultúrája és a saját utasaihoz való viszonya egyáltalán nincs rendben, ennél többre kell, hogy képesek legyünk Magyarországon”. – És ez nem is mind pénzkérdés – a villamosítás, a mozdonyok cseréje nyilván az, de a korrekt tájékoztatás megszervezése például a MÁV költségvetéséhez képest biztosan nem tétel. Apróságokon múlik, hogy az utas a néha elkerülhetetlenül bekövetkező bajban, zavar idején úgy érzi-e, hogy figyelnek rá és próbálják ellátni információkkal – nyilván amennyivel éppen az adott helyzetben lehet.

Arra is kitért, tudja jól, hogy fél évig szolgáló közlekedési államtitkárként az arányos felelőssége ebben neki is megvan, „bár az is tény, hogy (...) a teljes forgalomirányítási és utastájékoztatási folyamatot elkezdtük újratervezni”. – Sajnos, ma utasként azt érzékeltem, nem sok eredménnyel – zárta posztját.

Vitézy Dávid a napokban szóváltásba keveredett utódjával, Nagy Bálint közlekedési államtitkárral annak kapcsán, hogy a minisztérium tíz mellékvonalon tervezi megszüntetni a személyszállítást, a jövőben pótlóbuszok járnának a vonatok helyett, ami miatt több érintett polgármester is tiltakozik. Vitézy hosszú szakmai kritikát fogalmazott meg, és többek közt azt írta: nem állítja, hogy minden magyar mellékvonal életképessé tehető és menthető, de a bezárásra ítélt tíz vonal többsége igen, „így tehát ezek esetében a legrosszabb irányba indult a közlekedési kormányzat – a vasútbezárás minden, csak nem vidékbarát közlekedéspolitika”. Erre reagált Nagy Bálint elintézve a kritikát annyival: „Vitézy Dávidnak megártott a meleg...! Valószínűleg ezért felejtette el, hogy fél évvel ezelőttig ő felelt a közlekedésért! Nekünk továbbra is az utasok az elsők!”. Ám ezt az érintett nem hagyta szó nélkül, és az alábbival vágott vissza Nagynak: „Kicsit több szerénységet javaslok, ha már látványosan omlik össze a vasúti közszolgáltatás idén nyáron”.

Címkék: Vitézy Dávid