Vitézy Dávid visszaszólt Lázár emberének: Látványosan omlik össze a vasúti közszolgáltatás

Vitézy Dávid visszaszólt Lázár emberének: Látványosan omlik össze a vasúti közszolgáltatás

Vitézy Dávid (Fotó: Vitézy Dávid/Facebook)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

Adok-kapok bontakozott ki Lázár János közlekedésért felelős államtitkára, Nagy Bálint és Vitézy Dávid között, aki korábban szintén ezt a posztot töltötte be. A vita annak kapcsán indult, hogy az építésért és közlekedésért felelős minisztérium tíz vasúti mellékvonal működését is felfüggeszti, helyette autóbuszok fognak járni az érintett szakaszokon.

Vitézy ezzel kapcsolatban fogalmazott meg hosszú szakmai kritikát közösségi oldalán pénteken, amelyben többek közt azt írta: nem állítja, hogy minden magyar mellékvonal életképessé tehető és menthető, de a bezárásra ítélt tíz vonal többsége igen, „így tehát ezek esetében a legrosszabb irányba indult a közlekedési kormányzat – a vasútbezárás minden, csak nem vidékbarát közlekedéspolitika”. A posztban Lázár Jánosnak is odaszúrt, ugyanis a miniszter kedvenc mondását idézve azt írta: „Nem gondoltam volna, hogy a Budapest-környéki vasúti fejlesztések leállítása/felfüggesztése idején gyakran elhangzó szlogen, miszerint »most a vidék jön«, végül a korábbi szocialista kormányok állandó megszorítási kapkodása keretében bevezetett és 2010-ben a mai kormány megválasztásakor nagyrészt visszacsinált vasútvonal-bezárások formájában ölt majd testet”.

Erre reagált Nagy Bálint Facebook-oldalán elintézve a kritikát annyival: „Vitézy Dávidnak megártott a meleg...! Valószínűleg ezért felejtette el, hogy fél évvel ezelőttig ő felelt a közlekedésért! Nekünk továbbra is az utasok az elsők!”. Ám ezt az érintett nem hagyta szó nélkül, és az alábbival vágott vissza Nagynak: „Jelenleg Ön Magyarország közlekedési államtitkára Lázár János miniszter megbízásából – ha a mellékvonalak bezárása kapcsán leírt részletes szakmai álláspontomra reagálni szeretne, tegye meg nyugodtan, de ez a hangnem és stílus állami vezetőhöz méltatlan és komolytalan”. Vitézy azzal folytatta, a mellékvonalakat nem az előző közlekedési vezetés zárja be, „hanem most Önök, mi próbáltunk életet lehelni beléjük, például a Székesfehérvár - Komárom vonalon értelmes új menetrenddel vagy a most Önök által bezárásra ítélt Miskolc-Tiszaújváros villamosított vonal sűrítésével”. Arra is emlékeztetett, ahogy a korábbi posztjában is leírta, volt intézményrendszeri reformterv arra, hogy miként lehetne versenyt és ezáltal új járműveket hozni a regionális szolgáltatások ellátásába, ám ennek a végrehajtását éppen a mostani vezetés állította le. – Kicsit több szerénységet javaslok, ha már látványosan omlik össze a vasúti közszolgáltatás idén nyáron – tette hozzá.

A mellékvonalak bezárása többek közt az ebben érintett Balassagyarmat fideszes polgármesterének sem tetszenek, aki emiatt levelet írt Lázár Jánosnak.