Negatív rekordot döntött a MÁV augusztusban a késésekben – erről Vitézy Dávid írt hétfő reggel a Facebook-oldalán. Azt közölte, hogy a magyar InterCity-k mindössze 32,8 százaléka volt pontos (azaz késett kevesebbet, mint 5 perc) az előző hónapban, ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton. Az általa megosztott grafikonon 2016-ig visszamenőleg látszanak az adatok, a legrosszabb számokat 2018-ban rögzítették, akkor valamivel 60 százalék alatt volt a pontos IC-k száma.
A korábbi közlekedési államtitkár szerint végtelenül szomorú ezt a leépülést látni. Orbán Viktor miniszterelnökre hivatkozott, aki Kötcsén a vasút problémáiról szóló kérdésre azt javasolta, érdemes összehasonlítani, mi volt „Lázár János előtt és Lázár János után”, mert akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát. Vitézy Dávid ezért feltette a kérdést, ha az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter? Ismét felvetette, hogy Lázár János hibás döntések sorozatát hozta meg: egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított berszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat.
A Magyar Hang legfrissebb számában kielemeztük a vasút helyzetét, illetve részleteiben beszélt a problémákról Vitézy Dávid is.