Fogalmuk sincs a benzinkutasoknak, hogy tarthatnák be a kormány egyeztetés nélkül hozott rendeletét

Fogalmuk sincs a benzinkutasoknak, hogy tarthatnák be a kormány egyeztetés nélkül hozott rendeletét

Sorok állnak a benzinkútnál Gödöllőn 2022. március 9-én (Fotó: Magyar Hang/Gulyás Balázs)

Támogassa a Magyar Hangot!

Legyen Ön is előfizetőnk, rendelje házhoz a Magyar Hangot! Ha más módon támogatná a lapot ebben a nehéz helyzetben, azt is megteheti (PayPal és bankkártya is)! Köszönjük! ELŐFIZETEK

A kutak többségén futó rendszer alkalmatlan az új korlátozások kezelésére, a benzinkutasoknak ötletük sincs, mit tehetnének. A Független Benzinkutak Szövetségének elnöke szerint az érintettek megkérdezése nélkül döntött a kormány és már biztos, hogy plusz költségekkel számolhatnak – derül ki az Rtl.hu cikkéből.

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtök késő este, rendkívüli kormányinfón jelentette be, hogy a 480 forintos üzemanyagár-stop már csak a személyautóknak és a 7,5 tonna alatti magyar rendszámú teherautóknak jár. A többieknek: kamionoknak, buszoknak és külföldi kisteherautóknak a körülbelül 150-200 forinttal magasabb piaci árat kell fizetniük. Ők csak nagynyomású kutaknál tankolhatnak.

Pillanatnyilag nem tudom, hogy ezt hogyan lehet megoldani, hogy egy nagynyomású töltőoszlopon ugyanazt az anyagot ugyanazon a toltőpisztolyon különböző árakon kelljen kiadni attól függően, hogy milyen típusú, méretű, vagy milyen rendszámú jármű áll előtte – mondta az RTL-nek Gépész László a Független Benzinkutak Szövetsége elnökségi tagja.

Hozzátette: ő már kiadta a pénztárgépek szoftverjét kezelő vállalkozásnak, hogy találjanak megoldást arra, hogyan lehet ugyanazt az üzemanyagot kétféle áron kiadni. Egyelőre csak remélik, hogy a határidő végéig sikerül megoldást találni. „Az a rendszer, ami jelen pillanatban a benzinkutak többségén fut, az erre teljesen alkalmatlan és felkészületlen” – szögezte le Gépész László.

Azt sem értik, hogy ki ellenőrizhetné, hogy ki tankolhat olcsóbban, hiszen erre körülbelül egy külön ember kellene szerintük, de még ő sem biztos, hogy elég lenne.

Szerinte már most biztosan kijelenthető, hogy a csütörtök este bejelentett korlátozások a benzinkutakat fenntartó cégeknek plusz költségeket jelentenek, hiszen önmagában a szoftverek átállítása sincsen ingyen. 

Megint olyan intézkedést látunk, aminek a célja a probléma enyhítése lenne, azonban azt is látjuk, hogy az érintettek legnagyobb részét – tehát nem a Molt, hanem az egyéb benzinkutakat – nem kérdezték meg, így véleményük ezekben a megoldásokban nem tükröződik. Ennél nagyobb probléma, hogy az ezzel okozott technikai problémákat sem vették figyelembe és nem látjuk azt a törekvést, hogy a megoldás irányába megkönnyítsék az elmozdulást. Két napot kaptunk arra, hogy kitaláljuk, hogyan oldjuk meg a jelenleg megoldhatatlannak tűnő problémákat – fogalmazott Gépész László.

Egyetértek azzal, amit Hernádi Zsolt mondott: logisztikai problémáról van szó. Amit nem látok, illetve ezekből az intézkedésekből nehezen kiolvasható, hogy ezek a logisztikai problémák hogyan fognak megoldódni. Értjük azt a szándékot, hogy csökkenteni kell a benzinkutak terheltségét, hogy egyáltalán kiszolgálhatók legyenek. Amit nem látok, az a többlet-kapacitása, ami a meglévő Mol-kutakon túl a most oda szerződött partnerek kiszolgálását lehetővé tenné. Ha a Mol kútjainál csökken a terhelés, talán lesz erre lehetőség, de erre rövidtávon nem látok esélyt – fogalmazott Gépész László.

Egyelőre annyi biztos, hogy az ellenőrzéseket a NAV végzi majd, aki pedig szembemegy a kormány döntésével, akár milliós bírságot is kaphat – írja az RTL hírportálja.