Hogyan készül egy webáruház? (x)

Manapság az e-kereskedelem aranykorát éli. Egyre több és több webáruházzal találkozhatunk az interneten, amelyek a legkülönfélébb termékeket kínálják a felhasználók számára. A vásárlók nem csak információt gyűjthetnek, de néhány kattintással meg is rendelhetik a vágyott termékeket.

A webáruházak elkészítése azonban nem könnyű feladat. A profi fejlesztő mellett szükség lesz arra is, hogy melyek a legfontosabb lépések, melyek azok a funkciók, amelyeket nem szabad kihagyni tervezéskor. Nézzük ezeket!

A webáruház készítés első lépései

Mielőtt egy billentyűzetet is leütne a programozó, érdemes a kezdeti, tervezési szakaszban körbenézni a piacon. Minél részletesebb kutatást végzünk, annál több információt gyűjthetünk például arról, mire van szüksége a felhasználóknak, mennyit hajlandóak fizetni érte és milyen feltételekkel.

A konkurencia elemzéséből is hasznos információkat szűrhetünk le. Ennek köszönhetően meggyőző ajánlatot kínálhatunk vásárlóink számára, amely fontos versenyelőny lehet.

Ezeket az információkat figyelembe véve meg kell tervezni a webáruházat. A pontos tervezés nem csak időt és energiát spórol meg, de a végeredmény is sokkal hatékonyabb lehet.

Milyen marketingfunkciókra lesz szükség?

Nem szabad megfeledkeznünk arról, hogy a weboldal végső soron egy marketingeszköz. Így a különböző marketingfunkciókat mindenképp érdemes beépíteni a webáruházunkba:

– Hírlevél feliratkozó űrlap: Hírlevelek segítségével akkor is tarthatjuk a kapcsolatot a vásárlóinkkal, ha már elhagyták az oldalt.
– Webáruház analitika: Minél több információnk van arról, hogy mit csinálnak a felhasználók az oldalunkon, annál hatékonyabban optimalizálhatjuk a vásárlási folyamatot.
– Közösségi oldalak megjelenítése: A felhasználók többsége szeret még több információt beszerezni a vállalkozásunkról a közösségi oldal felületein keresztül. Ha jelen vagyunk ezeken az oldalakon, azt tüntessük fel a honlapon is.

Természetesen a lista tovább bővíthető. Ha webáruház készítés előtt állsz, érdemes az AdNet Media kínálatát átböngészni, hiszen további hasznos szolgáltatásokat is elérhetünk.

További hasznos tippek

Vannak olyan funkciók is, amelyek plusz pontot jelenthetnek a vásárlóink számára. Ezek közé tartozik a fizetési mód kiválasztása. Ma már egyre többen szeretnek online, bankkártyával fizetni, ezért az átutalás és utánvétes fizetés mellett erre is érdemes lehetőséget biztosítani a webáruházunkban.

A tárhely és a domain kiválasztása is kulcsfontosságú. Ha rossz tárhelyszolgáltatót választunk, akkor előfordulhat, hogy egy nagyobb online kampány esetén az oldal nem fogja elbírni a nagy terhelést és belassul, vagy egyszerűen nem lesz elérhető a látogatók számára. Mondanunk sem kell, hogy ez mekkora problémát jelent.

Ha nem értünk a webfejlesztéshez, akkor mindenképp kérjük profi segítségét!